Operail on viimastel aastatel multimodaalse kaubaveoga suutnud maanteedelt ära tuua ligi 30 000 veokit ning nõudlus ohutuma ja keskkonnasõbralikuma transpordiviisi järgi aina kasvab.
„Kui vaadata, millised ühiskondlikud ja ülemaailmsed suunad meid kõige enam mõjutavad, siis märksõnana kerkib esile keskkonnahoid. Kui siia juurde võtta Euroopa ning Eesti riigi kliimaeesmärgid, on selge, et nende saavutamiseks tuleb midagi muuta. Näeme, et kliendid hindavad teenust, mis sama kvaliteedi juures suudab luua lisandväärtust meid ümbritsevat loodust hoides,“ selgitas Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Täna otsustas valitsus alustada AS Operaili osalise erastamisega. Erastamine toimub järk-järgult ning esimeses etapis on plaanis müüa mittestrateegiliste äride 51% osalus.
Keerulisel 2020. aastal uuele turule sisenenud ning Soomes kaubavedude teenindamist alustanud Operail kontserni tulemused olid oodatust paremad – ebakindlast olukorrast hoolimata suutis ettevõtte näidata pea kolme miljoni euro suurust puhaskasumit ning suurendada vagunite rendiäri.
Möödunud aastal vedas rahvusvaheline transpordi- ja logistikaettevõte Operail rekordilised 335 korda erinevat tavamõõtmetest suuremat kaupa. Viimase viie aastaga on platvormvagunitel liikuva kauba maht tõusund enam kui neljandiku.
Operaili tütarettevõte Operail Finland Oy alustas koostööd ühe maailma suurima sõltumatu naftatoodete, kemikaalide ja gaasiterminalide operaatoriga Oiltanking ning asus vedama vedelkütuseid Soome raudteel liinil Vainikkala-Kotka.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.