Riik loodab Haapsalu raudtee Euroopa raha abiga kiiresti valmis ehitada
Valitsus otsustas detsembris toetada Haapsalu raudtee Turba-Risti lõigu ehitust 34 miljoni euroga ning raudtee loodetakse Haapsalu ja Rohukülani välja ehitada nii kiiresti kui võimalik. Optimistlikum hinnang lubab ronge sõitma juba 2023. aastal, riik nii kiiret raudtee valmimist praegu ei plaani, kirjutab ERR.
Praegu käib Turba-Ellamaa lõigu projekteerimine, jaanuaris kuulutas Eesti Raudtee välja ka Ellamaa-Risti lõigu põhiprojekti koostamise hanke. Mõlemad projektid peaksid suve lõpuks valmima ning siis kuulutatakse välja ehitushange, kirjutab ERR.
Ehkki Eesti senised raudtee arengustrateegiad seavad selgeks eesmärgiks reisijate- ja kaubaveo suunamise maanteelt raudteele, on tehtud otsuseid, mis eelisarendavad tegelikult hoopis maanteetransporti, leidis Riigikontroll oma täna avaldatud ülevaates.
Riigikohus tühistas osaliselt Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) otsused, millega määrati raudtee kaubaveo kasutustasud, sest need polnud piisavalt läbipaistavad ja vedajate talumisvõime oli jäetud kontrollimata.
Kuna Rail Baltica ehituseks läheb tohutult ehitusmaterjale, tehakse majandusminstri Taavi Aasa sõnul Lelle-Pärnu raudteelõik korda, et maanteed mitte ülekoormata.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.