Tallink Grupi parvlaev Silja Europa võtab eeloleval pühapäeval, 26. jaanuaril kursi Soome Turu laevaremonditehasesse Naantalis, kus läbib kahenädalase korralise hooldus- ja uuenduskuuri. Laev Silja Europa naaseb kurseerima Tallinna-Helsingi liinile pühapäeval, 9. veebruaril.

- Silja Europe. Foto: Sami Pitkänen
Korralise hoolduse käigus saavad oluliselt uuendatud mitmed laeva peamised reisijatealad. Lisaks toimuvad dokis laeva korralised tehnilised hooldustööd ja parendused.
Nii näiteks saavad uue värske ilme ning uue heli- ja valgustehnika mitu laeva meelelahutusala, sealhulgas Starlight Palace show-baar, Satellite’i baar ja saunabaar. Lisaks saab Starlight’i baar uhiuue helitehnikuruumi koos uue helipuldi ja -tehnikaga. Mitmed reisijatealad ning meeskonnale mõeldud ruumid saavad uue vaipkatte, sealhulgas vahetatakse põrandakatted 37 kajutis, laeva spaas, treppidel, kaptenisillal ja kuuenda teki meeskonnaala koridoris. Põhjaliku uuenduskuuri saavad ka laeva buffet-restorani ja Sea Shopi kaupluse laed. Samuti renoveeritakse laeva konverentsikeskust – senise kahe väiksema konverentsiruumi asemele tuleb üks suurem konverentsisaal.
Korraliste tehniliste hooldustööde käigus teostatakse Silja Europal – nagu ka kõikidel Tallink Grupi laevadel, mis läbivad korralised hooldustööd 2020. aastal - vajalikud ettevalmistustööd selleks, et tagada laeva kaldaelektri seadmetega ühendamise valmidus laeva sadamasoleku ajal.
Samuti teostatakse laeval ka mitmed olulised tehnilised uuendused, mis võimaldab laeval täiel määral vastata kaasaja energiatõhususe ja keskkonnahoiu normidele. Nii paigaldatakse laevale ballastvee puhastussüsteem, mis võimaldab veelgi paremini kaitsta Läänemere merekeskkonda ja tagada selle mitmekesisust.
Samuti vahetatakse korraliste hooldustööde käigus välja ka laeva külmikute tsentraalse jahutussüsteemi torustik ja selles kasutatav külmaaine madalama kasvuhoone efektiga (GWP) külmaaine vastu ning uuendatakse laeva seadmete integreeritud automaatsed juhtimissüsteemid (IAS).
„Silja Europa, kui suurim Läänemerel opereeriv kruiisilaev, on väga nõutud nii regulaarsete päevakruiiside kui erikruiiside osas, mida pakume kevadsuvisel perioodil. Seetõttu on eriti oluline laeva regulaarne moderniseerimine, et tagada Silja Europa võimekus pakkuda meie klientidele jätkuvalt tippklassi reisikogemust ja meeldivat merereisi, “ kinnitas Tallink Grupi laevateeninduse juht ja peakapten Tarvi-Carlos Tuulik.
„Suurem energiatõhusus ja heitmete vähendamine on seatud suurimaks prioriteediks üle kogu Tallinki laevastiku. Silja Europa naaseb Helsingi-Tallinna liinile täielikus valmisolekus suviseks kõrghooajaks, varustatuna kõige kaasaegsema tehnoloogiaga pardal, et jätkuvalt pakkuda kõikidele meie klientidele suurepärast tippklassi reisielamust – nii mugavuse kui ka keskkonnahoiu vaatenurgast – nii nüüd kui edaspidi,“ rõhutas Tuulik.
Silja Europa on juba neljas Tallinki laev, mis läbib uuenduskuuri 2020. aasta esimeses kvartalis. Tallink Grupp hooldab korraliselt kõiki kontserni laevu vastavalt ettevõtte laevade uuendusprogrammile, mis näeb ette kõikide grupi laevade korralist hooldust ja uuendamist viie aasta jooksul. Üksiti viimase viie aasta jooksul on kontsern laevade uuendustesse investeerinud ligi 90 miljonit eurot.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2019. aasta detsembris veeti mullusest 3,2% vähem reisijaid, mullune aasta tuli aga napilt rekordiline.
Tallinna börsi suurim firma Tallink on tegutsenud 30 aastat, kõige raskemaks perioodiks peab ettevõtte nõukogu esimees Enn Pant 1990. aastate teist poolt ning nendib, et laiema edu tagas õnnelik juhus, mille teoks saamine rippus pikalt juuksekarva otsas.
Tööportaal ja värbamispartner CV Online viis 2019. aasta novembris-detsembris läbi traditsioonilise uuringu, millega selgitati välja töövõtjate eelistused tööandja valikul. Kokku andis oma panuse 2358 vastajat üle Eesti.
Alates 1. veebruarist läheb Tallinki Club One’i lojaalsusprogamm üle digitaalsele liikmekaardile, plastikkaarte klubiliikmetele enam automaatselt ei väljastata.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.