Autor: Logistikauudised.ee • 3. oktoober 2019

Probleemne lend saab hüvitatud juba mõne tunniga

Lennuabi nimeline ettevõtmine käivitab uue teenuse Lennuabi Ekspress. Kui tavapärane protsess hilinenud või tühistatud lennu eest hüvitise saamiseks võib võtta aega kuni aasta, siis uue teenuse kaudu on inimesel võimalik saada raha kätte juba samal päeval.
Lennuabi jurist Karl Hõbemägi.
Foto: Lennuabi

Lennuabi juristi Karl Hõbemägi sõnul võib hilinenud või tühistatud lennu eest kompensatsiooni saamine võtta sõltuvalt lennufirmast 2-6 kuud, kohtumenetluse puhul koguni 8-12 kuud.

„Lisaks ootamisele kulub oma kompensatsiooni nõudmiseks kliendil ka omajagu aega ja energiat suhtlusele ja dokumentide liigutamisele. Sobiva juhtumi ja müügipakkumise korral ostab Lennuabi uue ekspressteenuse kaudu nõude hilinenud või tühistatud lennu eest üle ning saame kliendile selle eest raha kanda kõigest tundide jooksul – juhul, kui taotlus saabub tööpäeval veel enne kella 14, siis maksame kompensatsiooni välja veel samal päeval,“ selgitas Hõbemägi.

Hõbemägi sõnul on Lennuabi Ekspress mitmes mõttes revolutsiooniline teenus kuna praegu teadaolevalt on Lennuabi Euroopas ja ilmselt ka Maailmas ainuke ettevõte, mis maksab kliendile tema lennu hilinemisest või tühistamisest tekkinud kompensatsiooni välja ainult mõne tunniga.

„Näiteks reisi alguses tekkinud tõrke puhul võimaldab uus kiirteenus kliendil saada oma kompensatsioon samuti reisi alguses – seega on inimesel võimalik raha kasutada näiteks puhkusel olles,“ selgitab Hõbemägi kiirteenuse vajalikkust.

Samas võtab Lennuabi enda kanda ka kõik erakorraliste asjaoludega seotud riskid – sealhulgas juhtumid, kus lend võis hilineda ilmastikuolude, streikide või poliitiliste probleemide tõttu. „Üldjuhul erakorraliste asjaolude puhul lende ei kompenseerita, aga ekspress teenusega võtab Lennuabi endale selle riski ning isegi kui lendu Lennuabile ei kompenseerita, jääb juba välja makstud kompensatsioon ikkagi kliendile,“ lubab Hõbemägi.

Uue teenuse arendamine eeldab võimekust hinnata väga erinevaid andmeid nagu näiteks ilmastikuolud, teiste samaaegsete lendude väljumised antud lennujaamades ning pressikajastused võimalike streikide osas.

„Kui kindlaid erakorralisi asjaolusid ei esine siis teemegi kliendile ostupakkumise lähtudes oma arvutustest, eelduslikust menetlusperioodist ja muudest riskidest. Igatahes ei tee Lennuabi Ekspress ühtegi ostupakkumist, mis jääks alla 50% määrusejärgsest kompensatsiooni summast,“ ütles Hõbemägi ja lisas, et uus ekspressteenus ei osta keerulisemaid nõudeid, kus kompensatsiooni saamise tõenäosus on alla 50% - küll aga jätkatakse keerulisemate juhtumite käsitlemist Lennuabi tavateenuse raames.

Viimase kahe aastaga on Lennuabi investeerinud märkimisväärselt ressursse lennuandmete analüüsivõimekusse - koostöös partneritega kogutakse iga päev andmeid enam kui 30 tuhande lennu kohta ning kogutakse 500 tuhat METAR ilmaanalüüsi.

„Järgmiseks väljakutseks ongi lennuanalüüside täisautomatiseerimine, mis võimaldaks meil ka oma teenuse täielikult automatiseerida sinnamaani, kus kliendid saavad oma raha kätte minutitega,“ ütleb Hõbemägi.

Hetkel ostab Lennuabi Ekspress teenus nõudeid selliste lennufirmade vastu nagu SmartLynx Estonia, SAS, Air Baltic, LOT, Finnair ja Nordica. Muud lennufirmad lisanduvad ettevõtte sõnul valikusse järk-järgult.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077