Autor: Tööstusuudised.ee • 16. september 2019

BLRT Grupi laevatehas veeskas Fääri saarte jaoks ehitatud uurimislaeva

BLRT Grupi Klaipėda laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding lasi vette Fääri saarte jaoks ehitatud uurimislaeva.
BLRT Grupi laevatehas veeskas Fääri saarte jaoks ehitatud uurimislaeva
Foto: BLRT

Peale ehitajate võtsid pidulikust veeskamise tseremooniast osa tellija – MEST Shipyard’i – ja laevaomaniku – Fääri Mereuuringute Instituudi – esindajad.

„Vastne alus on mõeldud säästva kalapüügi ja mere bioloogiliste ressursside uurimiseks, aitab tagada kalavarude säilimise tulevastele põlvedele ning hakkab osalema rahvusvahelistes uuringutes. See projekt on meie jaoks eluliselt tähtis, sest kalandus on Fääri saarte peamine majandustegevusala ning lõviosa meie kalast ja kalatoodetest läheb ekspordiks,“ ütles Fääri Mereuuringute Instituudi juht Eilif Gaard.

MEST Shipyard’i peadirektor Mouritz Mohr andis laevatehase Western Baltija Shipbuilding tulemuslikule ning ladusale meeskonnakoostööle kiitva hinnangu, rõhutades tehtu head kvaliteeti.

„Laevaehitus on olnud ja jääb kontserni üheks prioriteetseimaks tegevussuunaks. Peame ühtviisi tähtsaks nii uurimislaevade, 300 kuni 1500 tonni kaaluvate suurplokkide ja sektsioonide valmistamist matke-liinilaevadele kui ka kalakasvatuspargaste ehitust,“ toonitas BLRT Grupi juhatuse esimees Veronika Ivanovskaja.

Western Baltija Shipbuilding ja Fääri saartel tegutsev ettevõte MEST Shipyard allkirjastasid uurimislaeva kere ehitamise ja selle osalise seadmestamise lepingu 2018. aasta veebruaris. 54 meetri pikkusele, 13,6 meetri laiusele ja 1500 tonni kaaluvale uurimisalusele paigaldati laevamasinad, generaatorid, sõu- ja rooliseadmed ning muu. Lõplik seadmestamine saab teoks Fääri saartel.

Fääri saarte kohaliku omavalitsuse tellimusel valminud alusele on kehtestatud ranged müraemissiooni nõuded Silent-R. Nende täitmiseks on kõik laevaseadmed paigaldatud vibratsioonipatjadele, masinaruum aga muudetud helikindlaks. Uurimislaev vastab jääklassile C.

Western Baltija Shipbuilding on ka varem uurimisaluseid ehitanud. Viis aastat tagasi valmis mitmeotstarbeline mereuuringute laev Mintis, mis anti üle Klaipeda Ülikoolile. Uurimislaeva ehitamine on erakordselt keeruline protsess, mis eeldab suure hulga erinevate seadmete rakestamist.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077