• 21.08.19, 13:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Cleveronil valmis maailma esimene kahetemperatuuriline toidurobot

Viljandi pakirobotite tootja Cleveron avalikustas täna uue toote, Cleveron 501, mis hakkab pakkide asemel toidukaupu hoiustama. Tegemist on esimese toidurobotiga maailmas, mida saab tellida kahe temperatuuritsooniga.
Esimene kahetemperatuuriline toidurobot Cleveron 501.
  • Esimene kahetemperatuuriline toidurobot Cleveron 501.
  • Foto: Cleveron
Kaks temperatuuritsooni võimaldab tarbijatel veebipoest tellida nii banaane kui ka jäätist ning need kiiresti, ilma kodus kullerit ootamata, ühes toidurobotist kätte saada. Esimene Cleveron 501 on juba püsti Viljandis, Cleveroni tehasehoone ees.
„Cleveron 501-ga astume veel ühe sammu edasi ja siseneme e-poest tellitud toidukaupade turule. Robot on küll uus, aga meie suurem eesmärk on jäänud samaks – kinkida inimestele aega,” ütles Cleveroni juht Arno Kütt.
„Aeg on üks kõige väärtuslikumaid ressursse, mida ei tohiks raisata poejärjekorras seistes või kodus kullerit oodates. Cleveron 501-ga saab igapäevase toidukraami kätte just seal, kus ise soovid ja just siis, kui see sulle sobib. E-poe toidukaupade müügi potentsiaal on tohutu, see kasvab kogu maailma. Tänu meie robotile liigub kaupade kättesaamine klientidele lähemale ning see võimaldab ettevõtetel oma turgu kasvatada. Veebist tellitud toitu saab nüüd kätte toimetada kohtades, kus see varem võimatu oli – näiteks kontoreid täis ärirajoonides, kuhu suur toidupood ei mahu,” lisas Kütt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Toiduroboti eesmärgiks on säästa aega ja raha nii ettevõtetele kui ka tarbijatele. Toidukaupade müüjate jaoks muutub lühemaks tellimuste täitmise aeg – ära jääb pikk ning kulukas kulleriring, sest tellimused väljastatakse ühest kohast. Kuller ei pea enam mööda linna sõitma, vaid saab kauba sisestada ühte masinasse.
Kuna kõik toimingud tehakse läbi ühe konsooli, ei ole kulleril vaja kottidega käia edasi-tagasi piki masinat, nagu seda tehakse tavaliste toidukappide puhul. Tarbija ei pea enam kodus ebamäärasel ajal kulleri saabumist ootama, vaid saab valida oma tellimuse kättesaamiseks sobiva aja ja koha, täpselt nagu pakiautomaati kasutades. Ja tellimuse välja võtmine toidurobotist võtab tarbija jaoks aega umbkaudu 20 sekundit. Kuna kaupade kättetoimetamine muutub müüja jaoks soodsamaks, võib oodata ka tellimuse kättetoimetamise tasu vähenemist tarbija jaoks.
Esimese omataolisena on Cleveron 501 toidurobotit võimalik tellida kahe temperatuuritsooniga. Standardmudeli sisetemperatuuri saab määrata vahemikus +2 °C...+25 °C, kuid saadaval on ka sügavkülmatsoon, mille temperatuuriks on -18 °C. Seetõttu saab toidurobotis hoiustada nii kiiresti riknevaid toiduaineid kui ka sügavkülmutatuid tooteid, tagades toodete värskuse kuni väljastushetkeni.
Kuna Cleveron 501 on kompaktne ja vajab paigalduseks vaid kindalt aluspinda, elektrit ja internetti, võimaldab see toidukaupmeestel pakkuda ööpäevaringset ja mugavat iseteenindust klientidele sobivates asukohtades. Cleveron 501 on saadaval kahes suuruses ja mahutab maksimaalselt 276 kasti, mis hoiustavad eelnevalt jaotuskeskuses kokku pandud tellimusi.
Miks otsustati teha toidurobot?
Maailma e-kaubandus kasvab ja sellega ka toidukaupade e-poest tellimine. Prognooside kohaselt kasvab e-poest tellitud toidukaupade müük ainuüksi USAs juba sellel aastal 18,2%, ulatudes 19,89 miljardi dollarini. Eelduste kohaselt kasvab globaalne toidukaupade e-müük 2023. aastaks 321 miljardi dollarini. Cleveroni pakiroboteid kasutavad edukalt maailma suurimad jaemüüjad ja seetõttu oli toiduroboti väljatöötamine loogiline samm äritegevuse kasvatamiseks.
Miks see erineb teistes samalaadsetest lahendustest ja teenustest?
Uus toidurobot teeb toidukaupade tellimise tarbija jaoks mugavamaks ning muudab teenuse pakkumise efektiivsemaks ettevõtja jaoks. Toidukaupu saab veebis tellida juba praegu, kuid üleandmiseks on seni kasutatud aja- ja töömahukaid mooduseid, mis on sageli ka üsna kulukad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kulleriteenuse pakkumine on kõige kallim lahendus, ajakulukas, tarbija jaoks ebamugav, kuna kuller saabub teatud ajavahemikus ja sageli õhtusel ajal, mil ootamise ajal tahaks teha hoopis midagi muud. Kulleriga kättetoimetamine on sageli ka vaid piiratud kohtades.
Toiduroboti saab panna tarbijatele sobivasse asukohta (nt kesklinna kontorihoonete juurde), sinna saab kauba tellida tarbijale sobivaks ajaks ning tellimuse saab kätte 20 sekundiga. Kuller ei pea kaupade kättetoimetamiseks tegema suurt logistikaringi, vaid viib tellimused ühte kohta.
Kauplusesse järele minek säästab tarbija jaoks aega vaid veidi. See tähendab ikkagi spetsiaalselt käiku poodi (mis ei pruugi su koduteele jääda). Kaupade kättesaamine võib viibida või peab ikkagi järjekorras seisma. Cleveron 501 on nagu pakiautomaat, ainult et toidu jaoks. Tellimuse saab teha endale sobivasse asukohta ja määrata ära ka kauba kättesaamiseks sobiv ajavahemik. Pärast tellimuskoodi sisestamist saab kauba kätte 20 sekundiga.
Toidukapid on mugav alternatiiv, kuid sageli ei taga kõikide toidukaupade jaoks vajalikku temperatuuri. Kappe on ebamugav täita, sest kuller peab iga tellimuse eri uksest sisestama, mis suurema kapi puhul tähendab kokku päris pika maa läbimist konsooli juurde ja tagasi. Ka rasket poekotti võib olla keeruline ülemistest kappidest kätte saada.
Cleveron 501 on võimalik tellida koos sügavkülmatsooniga, nii et tellimus hoiustatakse vastavalt vajadusele erinevatesse roboti osadesse. Kõik toimingud, nii tellimuste sisestamine kui ka väljastamine tehakse ühest, sobival kõrgusel asuvast konsoolist, nii et roboti kasutamine on mugav nii kulleri kui ka tarbija jaoks. Võrdluseks: Cleveron 501 M mudel sisaldab 124 kasti, mis sisestatakse ühest kohast. 124-ukselise toidukapi täitmiseks peab kuller kokkuvõttes läbima u 2 km konsooli juurest kapi ukseni ja tagasi.
Vaata videot uuest toidurobotist

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele