Autor: Logistikauudised.ee • 12. august 2019

Milline on välismaalt tellitud paki tegelik teekond Eestisse?

Välismaalt pakke tellides tekib paljudel küsimusi miks pakk kiiremini kohale ei jõua ja miks ei panda see autole, mis otse sihtkohta sõidaks, vaid liigutatakse pakki erinevate keskuste vahel? DPD Eesti tõi ühe paki näitel välja, milline on saadetise tegelik teekond Eestisse.

DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss selgitas, et kuna tänapäeval pakuvad praktiliselt kõik pakiveoteenust osutavad ettevõtted ka oma saadetise interneti vahendusel jälgimise teenust, siis tekitab see kohati klientides isegi rohkem küsimusi.

„Inimesed näevad näiteks, et nende pakk on kuskil asjasse mitte puutuva riigi sorteerimiskeskuses või depoos ja sellist tekib ka loomulik küsimus, et miks pole tema pakk autos tema poole sõitmas ning istub lihtsalt kuskil laos,“ märkis Kirss. „Reaalsus on aga see, et kogu tohutu süsteemi kõige efektiivsemalt toimimas hoidmiseks on teekonnal paiknevad sorteerimiskeskused lihtsalt hädavajalikud ja tegelikult on seda aega, kui inimese saadetis kuskil lihtsalt seisab, ülimalt vähe.“

Kirss lisas, et näiteks DPD on Euroopa suuruselt teine pakiveoettevõte, mis toimetab iga päev kohale üle 5 miljoni paki. See tähendab, et iga paki teekond on lihtvitud nii optimaalseks ja kiireks kui see vähegi olla saab.

„Euroopas pakki saates on üks pikimaid võimalikke teekondi näiteks Lissabonist Tallinnasse. Kokku pea 5000 km. Kui tegemist pole just kiirsaadetisega, siis toob DPD selle paki kohale nädalaga,“ märkis Kirss. „Esimene päev kulub kulleril paki peale korjamiseks. Järgmiseks hommikuks on see juba läbinud kohaliku depoo ja sõidu Portugali suurde sorteerimiskeskusesse, kus see päeva jooksul õige auto peale suunatakse. Edasi juba Saksamaa sorteerimiskeskused, Leedu ja siis Eesti.“

TASUB TEADA

4942 km pikkuse teekonna peale:

- sõidab pakk 7 erinevas sõidukis

- seda puudutab kokku 7 inimest

- paki silti/triipkoodi skännitakse 8 korral

- pakk sõidab 6 konveierilindil

Allikas: DPD Eesti

„Lihtsalt niisama laos seismiseks aega just väga ei jää. See poleks ju tegelikult kasulik ka logistikaettevõttele endale, sest kui me võimalikult kiiresti pakke edasi ei toimetaks, siis upuksime kiiresti nende massi alla,“ selgitas DPD Eesti tegevjuht.

Mida suurem on ettevõte, seda keerulisemaks, reguleeritumaks ja täpsemaks muutub ka tegelikult paki teekond. Euroopas ühest kohast teise pakki saates on võimalik näiteks DPD võrgustikus pakil läbida kokku üle 800 000 erineva teekonna. Iga paki puhul valivad DPD arvutiprogrammid kõikide nende teekondade vahel välja kõige optimaalsema, mis tagab võimalikult kiire transpordi ning ka suurima keskkonnasäästu.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077