• 02.08.19, 12:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa lubab naised veokirooli

Venemaa otsustas Rahvusvaheliste Autovedajate Liidu (IRU) andmetel alates 2021. aastast lubada ka naistel hakata kutselisteks veoautode ja busside juhtideks.
Venemaa lubab naised veokirooli
  • Foto: IRU
Venemaa töö- ja sotsiaalkaitseministeerium on läbi vaadanud kutsealade loetelu, milles naiste osalemine on praegu keelatud või piiratud ning otsustanud avada naistele võimaluse hakata muu hulgas ka kutselisteks veoauto- ja bussijuhtideks.
Praegu on Venemaal naistel keelatud töötada 456 töökohal enam kui 30 erinevas sektoris. Need tõkked on ühised paljudele endistele Nõukogude Liidu riikidele ja on tulnud pärandina kaasa endisest süsteemist, kus need kehtestati eesmärgiga kaitsta naiste tervist ja ohutust.
Piirang keelab naistel osaleda paljudel liiga füüsiliseks peetavatel töökohtadel, sealhulgas tuletõrjes, kaevanduses, raudteel ja merenduses teatud sõidukite juhtimisel, samuti kaugsõiduveoki ja enam kui 14-kohalise bussi juhtimisel. Alates 2021. aastast kaotatakse need piirangud, nagu ka paljude teiste kutsealade osas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Selle sammuga loodetakse leevendada meeste ja naiste palgaerinevusi, mis on probleemiks nii Venemaal, nagu ka paljudes teistes suuremates riikides. Venemaa valitsuse uuringute kohaselt on riigi sooline palgalõhe koguni 26%.
Terava veokijuhtide puudusega seisab silmitsi kogu Euroopa transpordisektor, kus on täitmata viiendik (21%) töökohtadest. Naissoost veokijuhte töötab selles sektoris aga kokku vaid 2%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele