• 12.06.19, 18:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

DHL andis alla ja otsustas pakiautomaatide buumiga kaasa minna

DHL Express on Eesti juhtivatest pakiveofirmadest ainus, kellel puudub oma pakiautomaatide võrgustik. Sel nädalal paigaldas ettevõte aga Tallinna kesklinna oma esimese pakiautomaadi ning edasi plaanitakse laieneda nii mujale Tallinna, kui suurematesse maakonnakeskustesse.
Esimene väike pakiautomaat pandi püsti DHLi teeninduseksuse juurde Tallinnas Rävala puiesteel.
  • Esimene väike pakiautomaat pandi püsti DHLi teeninduseksuse juurde Tallinnas Rävala puiesteel. Foto: Tõnu Tramm
„DHL ei ole panustanud oma pakiautomaatide võrgustikku, sest me näeme, et sel pole lihtsalt mõtet. Mind isiklikult väga häirib see, kui ma pean otsima õiget automaati ja me mingil juhul ei taha kaasa aidata automaatide linnakute tekkimisele, kus inimesed ei suuda enam orienteeruda,“ rääkis pool aastat tagasi toimunud Logistika aastakonverentsil DHL Express äriüksuse juht Kristina Laaneots, kes lootis toona peatse pakiautomaatide ristkasutuse toimima hakkamisele ning aktiivsele koostööle Omnivaga.
Paraku on Omniva enda pakiveomaht kasvanud meeletus tempos ning selle asemel, et vabu kappe teiste kullerfirmadega jagada, peab ta neid enda tarbeks pidevalt juurde ehitama.
Laaneots tunnistab täna, et tõepoolest on DHL juba mitu aastat üritanud mitte panustada nendesse pakiautomaatide linnakutesse aga elu näitab, et eestlaste seas on koostöö üsna visa arenema. „Nii, nagu on siiani olnud raske pangaautomaatide puhul ristkasutuse käivitamine, nii on väga visa tekkima ristkasutus ka pakiautomaatide vallas.“
Isegi kui tahet on, takerdub koostöö tema sõnul paljuski tehniliste lahenduste taha. „Need on keerulised, neid peetakse kalliteks ja keegi pole otseselt väga huvitatud nö vaba võrgu välja arendamisest.“
Pigem ollakse ajast ees
Päris kindlasti ei ole Laaneots nõus väitega, et DHL oleks teistest mingis mõttes maha jäänud. „Oleme alati valmis uute ideedega kaasa liikuma, juhul, kui need tunduvad meie jaoks mõistlikud. Uute tehniliste lahendustega oleme kaasas käinud juba alates hetkest, kui Cleveron tuli välja oma esimeste pakirobotitega. Hakkasime kohe nendega koostööd tegema ja seniajani oleme selle lahendusega kenasti hakkama saanud.“
Ühel hetkel ehk jõuab „sharing is caring“ mõtteviis ka meile ja eks siis saame kõik optimeerida oma püsikulusid ja mõistlikult eluga edasi minna. Seni ei jää aga ka meil üle muud, kui seda kirevat pakiautomaatide maailma pisut kollasemaks muuta.
Kristina Laaneots, DHL Expressi äriüksuse juht
Pigem on tema sõnul küsimus selles, et kuidas mugandada oma teenust nii, et klientidel oleks rohkem valikuvõimalusi. „See on tulevik nii ehk naa ja meil pole vähimatki mõtet sellele vastu punnida. Ühel hetkel ehk jõuab „sharing is caring“ mõtteviis ka meile ja eks siis saame kõik optimeerida oma püsikulusid ja mõistlikult eluga edasi minna. Seni ei jää aga ka meil üle muud, kui meie niigi kirevat pakiautomaatide maailma pisut kollasemaks muuta,“ tunnistab Laaneots naerdes ja lisab, et kindlasti ei ole DHLi eesmärk võita konkurssi; „Kellel on Eestis kõige rohkem pakiautomaate?"
Arenetakse samm-sammult
„Pigem areneme täiesti orgaanilises rütmis, samm-sammult vastavalt sellele, kus meie klient kõige rohkem liigub ja kuhu on tal kõige mugavam oma pakkide järele tulla.“
Esimene väike pakiautomaat paigutati Tallinna Rävala Puiesteele DHLi teeninduskeskuse juurde. „Meil polnud sinna mõtet suuremat panna. Selle eesmärk on pigem see, et kliendid, kes keskuse lahtiolekuajal ei saa paki järele tulla, saaksid need kätte ukse tagant automaadist.“
„Pärast esimesi uudiseid meie plaanidest oleme saanud sel nädalal väga põnevaid koostööpakkumisi, kuhu oma pakiautomaate võiks veel paigaldada. Kuna aga midagi konkreetset veel ei ole, siis on sellest vara rääkida,“ tunnistab Laaneots, kelle sõnul on plaanis kindlasti laieneda esmalt Tallinnas, edasi aga juba suurematesse maakonnakeskustesse.
„Eks meiegi peame olema seal, kus on kliendid, ehk kaubanduskeskused või suuremad toidukauplused aga miks mitte ka näiteks bussipeatused, kus palju inimese liigub.“
Pakivedude uutest arengutest Eestis tuleb pikemalt juttu ka 18. juunil ilmuvas Logistikauudiste erilehes.

Seotud lood

Uudised
  • 18.12.18, 11:27
Pakiautomaatide ristkasutus on vaid aja küsimus
Üks oluline logistika tulevikusuund on see, et ka pakiautomaadid muutuvad ristkasutatavateks. “Sa ei pane ju endale koju eraldi postkasti Äripäeva jaoks ja eraldi postkasti Postimehe jaoks,” tõdes Cleveroni juht Arno Kütt, rääkides logistika tulevikulahendustest.
Uudised
  • 11.06.19, 11:50
Kantar Emor: postkontorid vahetatakse pakiautomaatide vastu
Inimesed saavad ja saadavad pakke pakiautomaatide kaudu juba praegu rohkem kui postkontoritest, ka pensionärid eelistavad pakiautomaate, selgub Kantar Emori pakiteenuste turu kasvupotentsiaali uuringust.
Saated
  • 12.03.19, 16:42
Logistikafirma fookuses on viimase miili lahendused
Mis on DHL Express Eesti fookuses sel aastal, milliseid e-kaubandusega seotud õigusküsimusi lahendab Fondia ja mida uut plaanib e-kauplejaid ühendav e-kaubanduse liit?
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele