Kui Tallinna ringtee kõrvale jätta, on tegu kõige tihedama liiklusega maanteega Eestis, kirjutab Transpordi ja logistika infoleht.
Möödunud aastal sõitis Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel keskmiselt 8696 autot ööpäevas ja kasv võrreldes aasta varasemaga oli kolm protsenti. Eesti põhimaanteede keskmine liiklussagedus on 5395 autot ööpäevas ehk enam kui kolmandiku võrra madalam.
Iga kuues Tallinna ja Ikla vahel liikuv sõiduk on raskeveok. Kui veel 2004. aastal sõitis sellel teel ööpäevas keskmiselt 711 veoautot, siis eelmisel aastal oli vastav number juba 1505. Kokkuliidetult teeb see 18 kilomeetri pikkuse veokite rea, mis kasvatab möödasõitude tõttu liiklusohtlikke olukordi ning saastab õhku.
Liiklus muutub aeglasemaks
Kui sarnane kaubaveo mahu ja liiklussageduse kasvutempo jätkub, sõidab 15 aasta pärast Tallinna ja Ikla vahel 3000 veokit ööpäevas, mis muudab liikluse veelgi aeglasemaks ja ohtlikumaks.
Pärast Rail Baltica valmimist oodatakse siiski suure osa kaubavoo kolimist rongile, mis peaks liiklusohutust sel maanteel tuntavalt parandama. Samuti arutatakse kohalike vedude tarbeks kasutusele võtta pikemaid veokeid nagu Skandinaaviamaades.