Airbus lõpetab maailma suurima reisilennuki, enam kui 600 inimest mahutava A380 tootmise. Viimane kahekorruseline lennuk valmib tehases aastal 2021.

- Airbus A380-841
- Foto: imago/Xinhua
Tänavu veebruaris asendas A380 suurim operaator Emirates 36 A380 tellimuse väiksemate A350 ja A330neo lennukitega, Austraalia Qantas aga tühistas kaheksa A380 tellimuse. Emirates on võtnud kasutusele pea pooled seni toodetud 234st A380st, kirjutab Transpordi ja Logistika infoleht.
Airbus prognoosis valesti üleilmset huvi väga suurte lennukite järele ja on alates selle neljamootorilise lennukimudeli turuletulekust 2007. aastal võidelnud madala nõudlusega. A380 esimene klient oli Singapore Airlines, kes on jäänud suurklientide hulka Emiratesi, Lufthansa ja Qantasega. Kokku on A380 kasutuses 14 lennufirmas.
Reeglina on A380-l kasutuses turistiklass, äriklass ja esimene klass. Kui jätta alles vaid turistiklass, mahutaks A380 isegi 850 reisijat, ent ükski lennufirma pole seda teed läinud. Küll pakutakse esimese klassi reisijaile privaatseid sviite voodite ja duširuumidega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.