• 05.03.19, 14:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kahekorruselise Airbus 380 tootmine lõppeb

Airbus lõpetab maailma suurima reisilennuki, enam kui 600 inimest mahutava A380 tootmise. Viimane kahekorruseline lennuk valmib tehases aastal 2021.
Airbus A380-841
  • Airbus A380-841
  • Foto: imago/Xinhua
Tänavu veebruaris asendas A380 suurim operaator Emirates 36 A380 tellimuse väiksemate A350 ja A330neo lennukitega, Austraalia Qantas aga tühistas kaheksa A380 tellimuse. Emirates on võtnud kasutusele pea pooled seni toodetud 234st A380st, kirjutab Transpordi ja Logistika infoleht.
Airbus prognoosis valesti üleilmset huvi väga suurte lennukite järele ja on alates selle neljamootorilise lennukimudeli turuletulekust 2007. aastal võidelnud madala nõudlusega. A380 esimene klient oli Singapore Airlines, kes on jäänud suurklientide hulka Emiratesi, Lufthansa ja Qantasega. Kokku on A380 kasutuses 14 lennufirmas.
Reeglina on A380-l kasutuses turistiklass, äriklass ja esimene klass. Kui jätta alles vaid turistiklass, mahutaks A380 isegi 850 reisijat, ent ükski lennufirma pole seda teed läinud. Küll pakutakse esimese klassi reisijaile privaatseid sviite voodite ja duširuumidega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele