Airbus lõpetab maailma suurima reisilennuki, enam kui 600 inimest mahutava A380 tootmise. Viimane kahekorruseline lennuk valmib tehases aastal 2021.

- Airbus A380-841
- Foto: imago/Xinhua
Tänavu veebruaris asendas A380 suurim operaator Emirates 36 A380 tellimuse väiksemate A350 ja A330neo lennukitega, Austraalia Qantas aga tühistas kaheksa A380 tellimuse. Emirates on võtnud kasutusele pea pooled seni toodetud 234st A380st, kirjutab Transpordi ja Logistika infoleht.
Airbus prognoosis valesti üleilmset huvi väga suurte lennukite järele ja on alates selle neljamootorilise lennukimudeli turuletulekust 2007. aastal võidelnud madala nõudlusega. A380 esimene klient oli Singapore Airlines, kes on jäänud suurklientide hulka Emiratesi, Lufthansa ja Qantasega. Kokku on A380 kasutuses 14 lennufirmas.
Reeglina on A380-l kasutuses turistiklass, äriklass ja esimene klass. Kui jätta alles vaid turistiklass, mahutaks A380 isegi 850 reisijat, ent ükski lennufirma pole seda teed läinud. Küll pakutakse esimese klassi reisijaile privaatseid sviite voodite ja duširuumidega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.