Eesti esimene osaliselt akudel töötav reisiparvlaev võib jõuda Virtsu-Kuivastu liinile järgmise aasta kevadel. Saaremaa parvlaeva hakatakse laadima Virtsu tuulepargi elektriga, kirjutab Postimees.

- Elektrilisi laevu suudaksid Eestis ehitada Balti Laevaremonditehas ja Baltic Workboats.
- Foto: Toni Läänsalu, Postimees/Scanpix
«Kui laev kasutab akudest saadavat elektrit, võib osa generaatoreid välja lülitada või rakendada madalamate pööretega, nii väheneb kütusekulu ja keskkonnareostus,» ütles TS Laevade juhatuse esimees Jaak Kaabel ning lisas, et tegu oleks katseprojektiga.
Arvutuste järgi suudab 700 kilovatt-tunnine akupank anda kuni 20 protsenti laeva käitamiseks vajalikust energiast, mis vähendab CO2 emissiooni 1600 tonni võrra aastas. Kui katse on edukas, jätkatakse akude paigaldamist ka teistele laevadele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.