• 22.01.19, 15:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarneahela tehnoloogias ei arvestata masinõppe nõuetega

Ettevõtete IT-süsteemide ja sealhulgas ka tarneahela tehnoloogia ehitamisel ei ole arvesse võetud masinõppe nõudeid, ütleb andmekeskuse STACC tegevjuht Kristjan Eljand.
Kristjan Eljand esineb 21.-22. märtsil toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil 2019.
  • Kristjan Eljand esineb 21.-22. märtsil toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil 2019.
  • Foto: Siim Kinnas
Märtsis Pärnu Tarneahelakonverentsil "Hoogne teekond" esineva andmekeskuse STACC tegevjuhi Kristjan Eljandi sõnul ei arvesta ettevõtted oma tehnoloogia ehitamisel masinõppe nõuetega. "Masinõppe tegemise eelduseks on kindla struktuuriga õigete andmete olemasolu," ütleb Eljand intervjuud.
Mida uut toob masinõpe aga tulevikus tarneahela juhtimisse? "Masinõppe lahendused hakkavad pakkuma ennustavat ja soovitavat analüütikat," poetab ta.
Järgneb intervjuu Kristjan Eljandiga:

Artikkel jätkub pärast reklaami

Masinõpe on moodne sõna ja sellest räägitakse palju. Kas ka ettevõtjad on teemaga kaasa liikunud ja oma teadmisi aina täiendanud või on selgitustööd piisavalt?
Masinõppe ja tehisintellekti turundus on täna kaugel ees reaalsusest. Ettevõtjate teadmised teema osas on alles päris alguses. Võib eeldada, et läheb aega veel vähemalt dekaad, et teadmus masinõppe osas jõuaks keskmiselt heale tasemele.
Tulekul
Pärnu Tarneahelakonverents 2019 "Hoogne teekond"
Kristjan Eljand kõneleb konverentsil teemal "Masinõppe rakendamine tarneahelas: kuidas algust teha ja kui kõrgele seada oma ootused".
Aeg ja koht: 21.-22. märts 2019, Pärnu Kontserdimaja
Laval: Finnair, LSG Sky Chefs, Salvest, Maxima, Omera Khan, STACC, Intepia, Pipelife Eesti, Iglucraft, BLS Logistics jpt.
Programmi ja piletid leiate SIIT.
Masinõpet saab ilmselt tulevikus rakendada väga paljudes valdkondades, aga kuidas see reaalselt tarneahelate arengut ja juhtimist mõjutama hakkab?
Täna kasutavad ettevõtted tarneahela juhtimises peamiselt kirjeldava analüütika lahendusi (töölauad graafikute ja tabelitega). Info, mis sealt kogutakse, on kasulik eeskätt taktikalise juhtimise jaoks ehk mida tegime eelmine kuu ja mida peaks tegema järgnevatel kuudel.
Masinõppe lahendused hakkavad pakkuma ennustavat ja soovitavat analüütikat. Esimesel juhul annab tehnoloogia ennustuse erinevate tarneahela protsesside õnnestumise kohta. Teisel juhul annab tehnoloogia soovituse, mida peaks järgnevalt tegema, et protsess oleks optimaalne. Mõningatel juhtudel võime lubada tehnoloogial endal ka otsustada - kui masinõppemudel on kindel, et teab, mis on õige järgmine samm.
Seega luuakse teadmus operatiivse juhtimise teostamiseks ehk mida tegime eile ja mida peaksin täna-homme tegema.
Milline on suurim väljakutse, millega masinõpe praegu tarneahela vaates silmitsi seisab?
Üheks peamiseks väljakutseks võib pidada madalat valmisoleku taset masinõppe kasutuselevõtuks. Ettevõtete IT-süsteemide (sh tarneahela tehnoloogia) ehitamisel ei ole arvesse võetud masinõppe nõudeid. Masinõppe tegemise eelduseks on kindla struktuuriga õigete andmete olemasolu. Täna neid andmeid vajalikul kujul enamasti ei eksisteeri.
Seega võib paljude ettevõtete jaoks esimeseks sammuks olla andmekogumisprotsessi täiendamine, milles oleme valmis ettevõtteid ka aitama.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele