Keskerakonna juhatus kinnitas riigikogu valimisplatvormi punkti, mille järgi pealinnas ja ka mujal kohalikes omavalitsustes peavad kõik Eesti inimesed saama ühistranspordis tasuta sõita vaatamata sissekirjutusele.
Keskerakonna juhatuse liikme, riigikogulase Toomas Vitsuti sõnul on aeg teha otsustav samm tasuta ühistranspordi laiendamisel ja pakkuda tasuta sõitu Tallinnas lisaks pealinlastele ka kõigile teistele Eestimaa inimestele.
„Keskerakonna eesmärk saab olema tasuta ühistranspordi võimaldamine kõikidele Eestimaa inimestele nii Tallinnas kui ka teistes omavalitsustes, kus on või saab olema tasuta ühistransport,“ selgitas Vitsut.
Ta lisas, et kõigi Eesti inimestele tasuta ühistranspordi kasutamise võimaldamisel tuleb riigil välja töötada saamata jääva tulu kompenseerimise mehhanism omavalitsustele, kes otsustavad tasuta ühistranspordi kasuks. „Riik ja kohalikud omavalitsused peavad astuma ühte sammu ning kokku leppima tasuta ühistranspordi ühtse süsteemi rakendamises üle Eesti,“ leidis Vitsut.
Aktuaalsem on küsimus hetkel pealinnas, kus 2013. aastast rakendunud ühistransport on tasuta ainult pealinlastele. Vitsuti sõnul on tasuta sõidu õiguse andmine kõigile oleks panus nii nende inimeste toetamisse, kes Tallinnasse tööle käivad, kui ka Eesti majandusse tervikuna.
„Kui praegu kulub paljudel Tallinnasse tööle sõitvatel inimestel ühistranspordile proportsionaalselt suur osa palgast, siis tulevikus jääks see kulutus tegemata. Maksumaksja raha jõuaks kõige otsemat teed pidi sinna, kus seda kõige rohkem vaja ning väldiksime bürokraatlikku ümberjaotamist,“ tõi endine Tallinna linnavolikogu esimees välja.
Vitsut sõnas, et Keskerakond peab ühistranspordi jõulist arendamist oluliseks kogu Eestis, mitte ainult Tallinnas. „Seepärast on püütud tasuta sõidu õigust rakendada kõikjal Eestis. Kasutajate poolt on maakondlik tasuta ühistransport leidnud kogu Eestis suurt toetust.
Selle vastu sõdimine tõotab aga lõppeda nii, nagu see edumeelsete ideede puhul on lõppenud: ühiskond areneb edasi, progressiivsed ideed võetakse omaks ja aja möödudes ei taha nende vastu võidelnud enam ise ka mäletada, et nad vastu olid,“ tõdes Vitsut.
Tänaseks on tasuta maakondliku ühistranspordi ideega kaasa tulnud 11 maakonda, samas kui nelja maakonna ühistranspordi keskused ei pidanud seda vajalikuks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.