Kauba kättesaamise kiirus muutub aina olulisemaks ja lennutranspordi tähtsus on meie jaoks suurenenud, ütleb toidutööstuse Salvest logistika- ja ostujuht Kristo Raud.
- Kristo Raud Foto: Salvest
Märtsis Pärnu Tarneahelakonverentsil "
Hoogne teekond" esinev Kristo Raud ütleb, et kauba kättesaamise kiirus on ettevõtte jaoks muutunud aina olulisemaks ja samamoodi on ka lennutranspordi tähtsus suurenenud.
"Suure muutuse on läbi teinud ka meie ostuosakond. Tarnete paindlikkus ja kiirus peavad olema kiiremad kui varem ning muutustele tuleb reageerida aina kiiremini," märgib Raud ja lisab, et ka Salvesti töötajatele seab kiirenev maailm aina suuremaid väljakutseid.
Järgneb intervjuu Kristo Rauaga:
TULEKUL
Aeg ja koht: 21.-22. märts 2019, Pärnu Kontserdimaja
Salvesti logistika- ja ostujuht Kristo Raud räägib konverentsil lähemalt sellest, kuidas on ettevõttel on õnnestunud uuenenud maailm enda kasuks tööle.
Lisaks jagavad kogemusi ja mõtteid:
Omera Khan, tarneahela professor ja riskiekspertZigmars Vestfals, LSG Sky Chefs kaubavedude juhtAve Mäe, Finnairi hankejuhtAnti Orav, Pipelife Eesti juhtRodion Põder, BLS Logistics kommertsjuhtHede Kerstin Luik, juhtimistreenerKristjan Otsmann, Aja Aeglustamise Ühingu asutajaKristjan Maruste, COMODULE asutaja ja juhtKristjan Eljand, STACC tegevjuhtRiho Vedler, Intepia arendusjuht
Kava täieneb!
Tutvu täpsema programmiga ja registreeri
SIIN.
Tänavusel Pärnu tarneahelakonverentsil on juttu kiirusest, mis on toidutööstuse jaoks oluline märksõna. Ka ettekandes tuleb juttu sellest, kuidas kiiresti muutuvad eluviisid sunnivad muutuma ka ettevõtjaid. Kuidas Salvest kiiruse ja kiiresti muutuva maailmaga toime tuleb?
Salvest on just tänu kiiresti muutuvale maailmale viimase viie aastaga teinud läbi väga suure muutuse. Oleme lähtuvalt sellele uuendanud oma strateegiat, toonud turule uusi tooteid ja suurendanud kordades oma eksportmüüki. Kõik eelnev on toonud meie tarneahelasse täiesti uued tuuled. Oleme pidanud kohandama oma tänaseid ja rentima täiesti uusi ladusid. Ja oleme hakanud kasutama aktiivselt mere- ja lennutransporti ning meie käibekiirus ning tarneajad on muutunud märgatavalt kiiremaks.
Kui palun nimetada ühe n-ö pudelikaela, millega ettevõte hetkel maadleb, ja ühe väga edukalt juurutatud lahenduse või toimiva töölõigu, siis mida saaks esile tõsta?
Meie üheks suuremaks pudelikaelaks on hetkel optimaalsed laovarud. Meie eksportmüük on veel lapsekingades ja sellest tingituna on nõudlust ning uute klientide lisandumist väga raske prognoosida. Hetkel saame esile tuua väga hea koostöö oma logistikapartneriga, kes on aidanud kõik meie uued sihtriigid väga edukalt transpordiga katta ja aitab meid uute sihtriikide täpsete nõuetega kurssi viia. Lisaks on Salvestis käsil väga mastaapne IT-lahenduste juurutamine, mille abil kogutud andmete põhjal on võimalik edaspidi kogu meie tarneahelat märkimisväärselt efektiivsemaks muuta. Aga selle võidukäigust saame ehk rääkida juba sügisel.
Kui regulaarselt Salvest oma tarneahelat tervikuna püüab analüüsida või üle vaadata, et kõik toimiks?
Salvest analüüsib oma tarneahelat korra kuus ja detailne ülevaade, mille põhjal tehakse põhjapanevamad muutused nagu tarnijate auditite ja vahetuse vajadus, valmib korra aastas vastavalt eelneva aasta tulemustele.
Kui täpseks olete saanud nõudluse ja varude prognoosimise – kas võib rahul olla?
Salvest mõõdab tarnekindlust ostuosakonnas ja logistika osakonnas eraldi. Logistikas oli 2018. aasta keskmine tarnekindlus 99,5%, millega üldjoontes jääme rahule, aga 2019. aastal soovime siiski sellest paremat tulemust saavutada.
Milliseid väljakutseid seab tarneahel ettevõtte inimestele - kui suur väljakutse on kiirenev maailm inimeste jaoks?
Meie töötajatele seab see väga suuri väljakutseid. Viimasel aastal on lisandunud meie klientide hulka palju erinevaid uusi kliente Euroopast ja väljaspool Euroopat. Iga uue kliendi saamisel tuleb teha palju eeltööd: millised dokumendid tuleb selle riigi jaoks ette valmistada ja kuidas kaubad kõige efektiivsemalt antud sihtriiki kohale saada. Samuti on kauba kättesaamise kiirus muutunud aina olulisemaks ja lennutranspordi tähtsus on meie jaoks suurenenud. Suure muutuse on läbi teinud ka meie ostuosakond. Tarnete paindlikkus ja kiirus peavad olema kiiremad kui varem ning muutustele tuleb reageerida aina kiiremini.
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele