Pärnu maakohus kuulutas esmaspäeval välja ettevõtja Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii pankroti.

- Saaremaa Laevakompanii praam Muhumaa Virtsu sadamas.
- Foto: Andres Haabu
Saaremaa Laevakompanii pankroti väljakuulutamist taotles samuti Vjatšeslav Leedole kuuluv AS Holostovi Kinnisvarahaldus ning veel kaks osaühingut, kirjutas
ERRi uudisteportaal.
Kohus liitis pankrotiavaldused üheks menetluseks ja määras asjas ajutiseks pankrotihalduriks Veli Kraavi. Halduri aruande kohaselt on Saaremaa Laevakompanii kohustuste suurus üle 20 miljoni euro.
Kohus leidis, et Saaremaa Laevakompanii on maksejõuetu ning ei suuda rahuldada võlausaldaja nõudeid ja see suutmatus ei ole ajutine.
Artikkel jätkub pärast reklaami
AS Saaremaa Laevakompanii (SLK) loodi 1992. aastal. Kuni 1994. a suveni tegeleti kaubavedudega, põhiliseks kaubaartikliks oli paberipuidu ja puistematerjali vedu Eestist mitmetesse välisriikidesse, kirjeldab ettevõte oma tegevust kodulehel.
1. oktoobrist 1994 sai SLK põhitegevusalaks reisijate ja sõidukite vedu parvlaevadega, kui ettevõte võitis Eesti suuremate saarte ja mandri vaheliste parvlaevaliinide operaatori leidmiseks korraldatud riigihanke.
2016. aasta oktoobrist korraldab parvlaevaliiklust Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa liinidel Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad OÜ.
Autor: Äripaev
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.