Suursaarte ja mandrivahelist parvlaevaühendust opereeriv TS Laevad OÜ pöördus riikliku lepitaja poole, kuna alates selle aasta märtsist kestnud läbirääkimised Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühinguga (EMSA) ei ole viinud kollektiivlepingu sõlmimiseni.

- TS Laevade parvlaevad Tiiu ja Piret Tallinna vanasadamas.
- Foto: Mihkel Maripuu/Postimees/Scanpix
“Oleme ametiühinguga pidanud aktiivselt läbirääkimisi alates selle aasta märtsist ning selle aja jooksul oleme olnud valmis uuendama mitmeid töötingimusi puudutavaid punkte. Kuna EMSA üha uued ja uued läbirääkimiste käigus kerkinud nõudmised ületavad kaugelt meie võimalusi, oleme jõudnud patiseisu,” lausus TS Laevade juht Jaak Kaabel pressiteate vahendusel.
“Katkestasime täna läbirääkimised ja pöördusime riikliku lepitaja poole. Loodame väga, et saavutame lepitaja abiga peatselt mõistliku, mõlemaid osapooli arvestava kokkuleppe.”
TS Laevad on Kaabli sõnul erandlikus seisus võrreldes teiste, näiteks rahvusvahelisi vedusid korraldavate laevandusettevõtetega. „TS Laevad on regionaalne ettevõte ja meie tulu on fikseeritud kaheksa-aastases halduslepingus ning veo kasumimarginaalile on seatud piirid, mida ettevõtte ületada ei tohi. Seetõttu on meil raske tulla kõikidele ametiühingu nõudmistele vastu.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Pressiteates seisis, et TS Laevad täidab kõiki seadustest ja töölepingutest tulenevaid kohustusi ning kõikidele töötajatele on tagatud kaasaegsed töö- ja olmetingimused. Brutotöötasu algab TS Laevade teatel parvlaevadel Eesti keskmisest palgast.
Kollektiivlepingu läbirääkimisi peetakse Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühinguga, mis esindab ca 14% ettevõtte töötajatest, seisis pressiteates.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.