Kunda Nordic Tsement AS müüb Kunda sadama Baltic Maritime Logistics Groupile, tehingu taga on soov keskenduda põhiärile ja ka see, et praegu on müügiks hea aeg.

- Meeölis Einstein.
- Foto: Andres Haabu
Müügihinda kumbki pool ei avalda. "Plaanisime seda juba eelmisest aastast. Grupi strateegia on keskenduda põhitegevusele ja muudest asjadest sammhaaval välja tulla siis, kui turg on hea ja saab mõistlikku hinda," sõnas Kunda Nordic Tsemendi juht Meelis Einstein. Tema sõnul otsustatakse tehingust saadud raha kasutamine omaniku HeidelbergCement Groupi tasandil.Tsemendifirmal läheb tema sõnul üldiselt hästi, mahtude suurenemist oodatakse Rail Balticult. "Meil on tootmisvõimsust mitme Eesti jagu. Praegu on suur ehitusmaht Kredexi meetmega seotud majade renoveerimine, kuhu tsementi ja betooni väga palju müüa ei saa. Aga kui Rail Baltic algab, siis on vaja just betooni ja killustikku," märkis ta.BMLG tütarfirma Kunda Sadam juhatuse liikme Daimar Truija sõnul on tehing veel nii uus, et plaanidest on vara rääkida. "See on nii värske tehing, pole veel lõpulegi viidud. Konkreetseid plaane pole veel paika pandud, hakkame seda alles aasta lõpus arutama," sõnas ta.
Tehing vajab veel konkurentsiameti heakskiitu.Kunda sadam käitles mullu 1,5 miljonit tonni kaupu. Sadam teenindab peamiselt kohaliku tööstuse importi ja eksporti.HeidelbergCement Group on 1873. aastal asutatud maailma juhtivaid ehitusmaterjalide tootjaid, tegutsedes 60 riigis. Kontserni mullune müügitulu oli 17,3 miljardit eurot.Baltic Maritime Logistics Group AS on 2000. aastal asutatud kontsern, mis koondab kümnes riigis erinevaid logistikavaldkonna ettevõtteid. Mullune müügitulu oli 143 miljonit eurot, kasum üle 13 miljoni euro.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.