• 11.04.18, 13:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti autovedajad maksavad palka päevarahas

„Mitte Lätist kütuse toomine, vaid päevarahadena palga maksmine on transpordisektori suurim probleem,“ nentis Autoettevõtete Liidu juhatuse liige ja OÜ Stonewolf juhataja Andrus Laul.
Veok.
  • Veok. Foto: Rivo Sarapik
Transpordifirma Stonewolf OÜ juhataja ja Autoettevõtete Liidu juhatuse liige Andrus Laul ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et jääb eriarvamusele selles, et kedagi palgatakse Lätist kütust tooma.
Circle K peadirektor Kai Realo ütles eelmisel nädalal, et "on teada transpordiettevõtteid, kuhu on tööle võetud eraldi tankija, kes sõidab kord nädalas ühe veokiga Lätti, et tuua teistele veokitele kütust".
TULEMAS
Kütuseturu Aastakonverents 2018
"Kuidas aktsiisitõusude taustal ellu jääda?"
Tallink Spa & Conference Hotel (Sadama 11a, Tallinn)
- Milline on kütuseturu hetkeseis?
- Kuidas on muutunud meie tankimisharjumused pärast aktsiisitõusu?
- Kuidas autovedajad optimeerivad oma kulusid?
- Millised on aktsiisilaekumised tegelikkuses?
- Milline on aktsiisitõusude mõju kogu tarneahelale?
- Kui palju aitavad säästa alternatiivsed kütused?
- Milline on Eestis aktsiisipoliitika tulevik?
- jpt põnevad teemad
Tutvu konverentsi programmiga SIIN ja
registreeri SIIN.
Konverentsi korraldavad Logistikauudised.ee ja Eesti Õliühing.
"Lätis on kütuseliiter kümnendiku võrra odavam ja kui üks veokipaak mahutab 1500 liitrit, siis ei tohiks eraldi kellegi palkamine ja Lätis käimine end õigustada. Kui, siis ehk vaid „lõunaosariikides“," lausus Laul.
"Meie arvutuste järgi on kütusekulu kolmandik teenuse omahinnast ja palgakulu teine kolmandik. Kui sa kütusekulust kümnendiku maha saad, annaks see üldkokkuhoidu 3%, mis pole suur. Valdav probleem on ikka palgamaksud. Just riigisisestel vedudel."
Laulu sõnul näitavad konkurentide avalikud töötasu andmed, mis näiteks ka Äripäeva TOPides kättesaadavad, teistsuguseid numbreid, kui turul autojuhid palka soovivad.
"Vahe ei ole protsentides, vaid kordades," rääkis Laul. "Arvan, et palju on päevaraha maksmist kandunud edasi Eesti-sisestele vedudele. Makstakse lõviosas päevarahana ja tihti ei saa autojuht arugi, mismoodi raha arvele tuleb. Päevaraha ei pea deklareerima, seetõttu ongi see üks suur perifeeria."
Laulu sõnul on nad koos erialaliitudega aktiivselt maksuametiga ses küsimuses suhelnud juba pea viis aastat. "Töövõite ette näidata kahjuks pole. Meie nägemus maksukahjust erineb maksuameti nägemusest kümnetes kordades," rääkis ta.
Andrus Laul esineb põhjalikuma ettekandega teemal, kuidas Eesti autovedajad kulusid optimeerivad, 24. aprillil toimuval Kütuseturu Aastakonverentsil.
Kuula intervjuud Andrus Lauluga:

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 11:27
Autoliising on minevik: kuidas saada ettevõtte autokulud kontrolli alla
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele