Tallink Grupp teatas täna börsile, et vedas esimeses kvartalis eelmise aasta sama ajaga võrreldes vähem reisijaid, kuid kaubavedu on hoo sisse saanud.

- Tallinki laevad
- Foto: Andres Haabu
Tallink vedas 2018. aasta esimeses kvartalis kokku 1 930 449 reisijat, mis on 0,5% võrra vähem kui samal perioodil 2017. aastal. Samas jätkas tugevat tõusu kontserni laevadega veetud kaubaveoühikute hulk, mis oli selle aasta esimese kolme kuuga 90 687 ühikut ehk 8,2% võrra rohkem kui mullu. Samuti kasvas kontserni veetud reisijate sõidukite arv, mis esimeses kvartalis oli 222 370 sõidukit ehk 2,3% võrra rohkem kui mullu samal ajal.
„2018. aasta esimeses kvartalis kasvas reisijate arv pea kõigil meie liinidel, välja arvatud Soome–Rootsi liinidel, kus ühe laeva remondi- ja tehnilised tööd tähendasid seda, et ligi 10 nädala jooksul sõitis liinil tavapärase kahe kruiisilaeva asemel vaid üks. Seega ei ole selle liini reisijate arvu langus meie jaoks ootamatu. Hoolimata reisijate arvu langusest, on positiivne, et meie Eesti–Rootsi ning eriti Läti–Rootsi liin arenevad reisijate poolest jõudsalt,“ kommenteeris esimese kvartali tulemusi ASi Tallink Grupp finantsdirektor Veiko Haavapuu.Kaubaveo mahu kasvu taga on Haavapuu sõnul Eesti–Soome vaheline kaubandus ning hüppeline kasv Läti–Rootsi liinil. „Selliste hüppeliste tõusude taga on alati muidugi teatud faktorid, mis siinkohal olid hiljutine teise laeva tagasi toomine liinile ning Läti liini laevade planeeritud remondi- ja hooldustööd 2017. aasta esimeses kvartalis. Seega oli liin eelmise aasta alguses alles taastumisfaasis,“ selgitas Haavapuu.Märtsis kahanes reisijate arv kõikidel liinidel kokku 1,2 protsendi võrra (0,72 miljonile), kaubaveo maht 0,3 protsenti, kuid sõidukeid veeti 1,4 protsendi võrra möödunud aasta märtsikuuga võrreldes rohkem.
Autor: Äripaev
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.