Autor: Logistikauudised.ee • 29. jaanuar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Megastari reisijate arv ületas aastaga kaks miljonit

Megastari esimene aasta.
Foto: Tallink
Aasta tagasi Tallinn-Helsingi liinile tulnud LNG-kiirlaeva Megastariga on reisinud üle kahe miljoni inimese, millega Megastar on tõusnud kõige suurema reisijate arvuga laevaks Läänemerel.

“Megastar on viimase kümnendi suurim erakapitali investeering Eestis, oleme laeva esimese aasta sooritusega väga rahul. Tegemist on järgmisse põlvkonda kuuluva laevaga, mis on Läänemerele toonud uue kvaliteedi ja standardi,” sõnas ASi Tallink Grupp juhatuse esimees Janek Stalmeister.

“Tallink on Läänemerel tehnoloogia ja keskkonnasäästu teema eestvedaja, seda põhjusel, et see teenib ka meie ärilisi eesmärke, nii kuluefektiivsuse kui ka klientide heaolu ja reisikogemuse seisukohalt,” märkis Stalmeister.

Megastar on teise Helsingi liinil sõitva kiirlaevaga Star võrreldes kolmandiku võrra võimsam ja mahutab kokku 2800 reisijat, kuid tema jalajälg keskkonnale on sama või isegi väiksem. Sõites ei erita laev heitgaasides enam vääveloksiide ega tahmaosakesi ning ka lämmastikoksiidide ning süsinikdioksiidi tase on Superstariga võrreldes vähenenud lausa 40 protsenti.

Megastar on ühtlasi ka Läänemere suurim nn liikuv kaubamaja, mille kauplused asuvad kahel laevatekil. Laeval on avatud aladega toitlustuskohti, erinevaid istumissalonge ja läbimõeldud lahendusi ostude sooritamiseks.

Megastari maksumus ulatus 230 miljoni euroni. Kiirlaeva ehitusprotsess algas 4. augustil 2015. aastal, kiilupanek leidis aset eelmise aasta 9. veebruaril, ristimistseremoonia juulis, esimesed proovisõidud 2016. detsembris ning avareis Tallinnast-Helsingisse mullu 29. jaanuaril. Laeva ristiema on Soome Vabariigi endine president Tarja Halonen.

Megastar on 212 meetrit pikk ja mahutab 2800 reisijat ehk on sama lai ja mahukas kui Tallinki üks suurimaid kruiisilaevu Baltic Queen. Kütusena kasutab Megastar peamiselt veeldatud maagaasi (LNG), kuid on võimeline liikuma ka diiselkütusega. Laev sõidab kiirusel 27 sõlme. Olles ehitatud spetsiaalselt Tallinna-Helsingi laevaliini jaoks, järgib Megastar kõiki praeguseid ning tulevasi nõudeid heitgaaside seirealadele, mille hulka kuulub ka Läänemeri.

Megastari esimene aasta numbrites: 

läbinud 94 520 meremiili, so 4,4 korda ümber maailma või kümme edasi-tagasi reisi liinil Tallinn - New York - Tallinnteenindanud üle 2 miljoni reisija, so sama palju kui Lätis elab inimesi või 36% Soome rahvastikustsõidutanud üle mere kokku 375 000 autot, mis kui sõidukid ühte ritta parkida ulatub Tallinnast Prahani või Helsingist Rovaniemisse ja tagasiuue tehnoloogia ja veeldatud maagaasi kasutamise tõttu vähendanud võrreldes Superstariga CO2 päästu 40%pardal müüakse iga 25 sekundi tagant BURGER KING® burger.müünud 51 tonni kohvipopulaarseim söök Fast Lane buffet’s on krevetivõileib. Laeval on aastaga tarbitud 16 tonni krevettepopulaarseim lõhnaõli on Hugo Boss Her, mida reisijad on ostnud 2620 liitrit

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077