Tänahommikusel RB Rail juhtkonna kohtumisel mitme äriettevõtte esindajaga leidsid osapooled, et uus rongiühendus tõstab Eesti tootjate konkurentsivõimet ning võib mõjutada soodsas suunas ka kohalikke hindu.

- Üks Rail Baltica projekti eesmärke on saada maanteedelt veokeid vähemaks.
- Foto: Andres Haabu
Ettevõtjad selgitasid, et nii kaupade toomine Eestisse kui Eestist välja viimine on keeruline ning logistika maksumus moodustab mõne toote lõpphinnast kuni poole. Nende sõnul tuleb kaupade transportimisel teha jõupingutusi kombineerimaks lennukeid, veoautosid, laevaühendust ja ronge. Rail Baltica muudaks nende hinnangul logistika lihtsamaks.
Äriringkondade esindajad lisasid, et ootavad Rail Baltica projektilt kõrget digitaliseerituse taset. "Loodame, et Rail Balticast saab innovaatiline ühendus, kus transpordi juhtimine toimub digitaliseeritult,” ütles kohtumisel osalenud Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm.
RB Rail tegevdirektor Baiba Rubesa esitles Rail Baltica oodatavat mõju looduskeskkonnale, tuues positiivsena välja raskeveokite hulga vähenemist maanteedel. Tema sõnul aitab veokite vähenemine kaasa ka turvalisusele maanteedel. “Rail Baltica viiks maanteedelt suure hulga veokeid, muutes selle mugavamaks, ohutumaks sõidupaigaks tavaliiklejatele,” lausus ta.
Tema sõnul on tegemist suurima Euroopa Liidu riikide vahelise koostööprojektiga, mis nõuab kolme riigi tihedat ühistegevust. Projektile lisab mõõtu asjaolu, et tänaseks on ühendustee rajamisega seotud ka Soome ning Poola.
Kohtumisel osalesid esindajad Tallinna Sadamast, Omnivast, Ericssonist, ABB-st ja Orlen Eestist. Rubesa sõnul on uus ühendus suunatud tavareisijatele ja ka kaupade veoks, kuid projekti vedajad kohtuvad laiema ringi ettevõtjatega juba täna, et saada aru nende vajadusest ning ootustest.
Seotud lood
Kuna Rail Baltica on jõudnud projekteerimisetappi, kohtus RB Rail eelmisel nädalal kolmekümne Euroopa raudteede projekteerimisega tegeleva tarnijaga, et arutada nende kogemust ja kuulata nende ettekujutust sellest, milliseid raudtee projekteerimise põhimõtteid võiks Rail Baltica puhul rakendada.
Äsja valminud Rail Balticu projekti Eesti osa planeerimis- ja ehitusfaasi riskianalüüsis kaardistati rahvusvahelise suurprojektiga kaasnevad riskid, millega peab projekti vältel arvestama ja tegelema, et nende realiseerumist vältida. Valminud analüüs on sisendiks projekti riskijuhtimise süsteemi loomisele, teatas Rail Baltic Estonia OÜ.
ASi RB RAIL aktsionärid – OÜ Rail Baltic Estonia, SIA Eiropas Dzelzceļa Līnijas ning UAB Rail Baltica Statyba – kinnitasid uue nõukogu järgmiste liikmetega: VASi Latvijas Dzelzceļš juhatuse esimees Edvīns Bērziņš, OÜ Rail Baltic Estonia nõukogu liige Anti Moppel, UAB Rail Baltica Statyba tegevjuht Karolis Sankovski, VASi Latvijas Dzelzceļš aseõigusdirektor haldusküsimustes ning esimeeste nõukogu sekretariaadi juhataja Vineta Rudzīte, OÜ Rail Baltic Estonia tegevjuht Indrek Orav ning UAB Lietuvos Geležinkeliai Rail Baltica koordineerimisosakonna juht Arenijus Jackus.
Selle nädala kolmapäeval, 8. novembril Soomes toimunud Rail Baltica kohtumistel näitasid Soome esindajad üles suurt huvi loodava infrastruktuuri projekti vastu, teatas RB Rail. Soome transpordi- ja kommunikatsiooniminister Anne Berner kinnitas, et Rail Baltica loob Soomele olulise transpordikanali. Kohtumistel arutleti ka seonduvaid projekte, nagu Arctic Rail ja Finest link.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.