Täpselt kakskümmend aastat tagasi, 13. oktoobril 1997, avati Paldiski Lõunasadamast teine laevaliin Eestist Rootsi.
Liinil Paldiski-Kapellskär hakkas Tallinki (siis laevafirma Hansatee Grupp) opereerimisel Bahama lipu all sõitma ro-pax tüüpi parvlaev „Marine Evangeline“. Esialgselt renditud laev osteti aasta pärast ning laev jätkas reise juba Eesti lipu all ning uue nimega „Kapella“.
M/S Regal Star
Valmimisaasta: 1999; renoveeritud: 2004
Kogupikkus: 156.6 m
Laius: 23.8 m
Mootorid: 2 x 4,350 kW
Kiirus: 15,5 sõlme
Jääklass: 1 A
Tekke: 9
Reisijaid mahutab: 80
Reisijate kajuteid: 38
Liinimeetreid: 2087 lm
20 aastaga on Paldiski Lõunasadamast Kapellskäri reisinud üle miljoni inimese ja veetud ligi 580 tuhat sõidukit. Laevaliini on nende aastate jooksul opereerinud Tallink, Hansatee ja Baltic Scandinavian Lines.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Laevaliin Paldiski-Kapellskär on lühim Eesti ja Rootsi vaheline laevaliin, mida kasutatakse peamiselt veeremlasti vedamiseks. Liin Paldiski Lõunasadamast Kapellskäri võimaldab ööpäeva jooksul teha edasi-tagasi reisi. Hetkel toimub Paldiski Lõunasadamast Kappelskäri nädalas neli reisi Tallinki laevaga Regal Star.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.