Paet: Tallinn-Helsingi tunneli rajamise projekt võiks saada ELi rahastuse

Urmas Paet  Foto: Andres Haabu

Euroopa Parlamendi liige Urmas Paet saatis Euroopa Komisjonile arupärimise, milles uuris, mida arvab komisjon Tallinna ja Helsingi vahelise tunneli rajamise plaanist ning kas EL võiks projekti teostatavuse korral ka sellesse investeerida.

“On olnud arutlusel võimalus ühendada kaks pealinna – Tallinn ja Helsingi – omavahel ka merealuse tunneli kaudu,” kirjutas Paet arupärimises. “Ühenduse kaudu tekiks atraktiivne kaksiklinn, loodaks tuhandeid uusi töökohti, innovatiivseid ettevõtteid ning uus tulutoov kaubatee. Praegu käivad põhjalikud geoloogilised uuringud selgitamaks välja, kas merepõhja on võimalik tunnelit ehitada ning kas see on teostatav. Esialgne tagasiside on positiivne. Arvestades ELi eesmärki võimalikult palju ühendada omavahel ELi riike, võiks selline projekt, mis annaks ka võimaluse pikendada Rail Balticut Soome põhjasuunas, ELile sobida ning see võiks saada ka rahastust ELi poolt,” ütles Paet pressiteate vahendusel.

Arupärimisele vastas Euroopa Komisjoni liige Violeta Bulc, kelle sõnul võttis komisjon teadmiseks Helsingi-Tallinna püsiühenduse ettevalmistava teostatavusuuringu tulemused, mis avaldati TALSINKIFIXi projekti raames, mida rahastatakse Euroopa Liidu Läänemere piirkonna strateegia algkapitali rahastu kaudu. Uuringu hinnangute kohaselt läheksid tunnel ja liikluslahendused maksma 9–13 miljardit eurot ning esialgne valmimistähtaeg oleks 2030–2035. aastal.

“Nendele tulemustele tuginedes ja pärast seda, kui riigi ja piirkonna tasandi asutused (Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Soome Transpordi- ja Sideministeerium, Tallinna linn, Helsingi linn, Helsingi-Uusimaa piirkonna volikogu ja Harju maavalitsus) kirjutasid 2016. aasta jaanuaris alla vastastikuse mõistmise memorandumile, on partnerid saanud ELilt rahalist toetust INTERREGi Kesk-Läänemere programmi raames täiemahuliseks teostatavusuuringuks, mis on hetkel käimas ja mille tulemusi oodatakse 2018. aastaks,” ütles Bulc ning lisas, et kõnealune uuring võimaldab arvesse võtta eri alternatiive.Bulci sõnul leiab komisjon, et Rail Balticu projekti lõpuleviimine on vajalik eeltingimus, et Tallinna ja Helsingi püsiühendus oleks majanduslikult elujõuline. “Praegu ei saaks selline püsiühendus toetust Euroopa ühendamise rahastust, kuna see ei ole üleeuroopalise transpordivõrgu kaartidel, mis on määratletud määruses (EL) nr 1315/2013, mille ülevaatamine on ette nähtud 2023. aastal,” ütles Bulc.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Ana Madismäe
Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150