Jaga lugu:

Finnairi kliente teenindab tehisintellekt

Juturobot Finn  Foto: Finnair

Finnair tuli välja tehisintelligentsil põhineva klienditeenindaja-robotiga. Juturobot Finn nõustab Finnairi kliente ettevõtte Facebooki fännilehe Messengeris esialgu inglise keeles.

Juturobot ehk chatbot Finn teab, kuidas müüa lennupileteid, kas kliendi lend on graafikus ja millised on konkreetse lennu pagasivõimalused. Ka aitab Finn leida vastuseid täiendavatele küsimustele, suunates klienti “Minu broneeringute” lehele või abistades korduma kippuvates küsimustes. Kui Finnil puudub päringule vastus, suunab ta küsimuse klienditeenindajale. Chatbot on seejuures pidevas arengus – õppematerjaliks on töö käigus kogutav sisend klientidelt.

„Tehisintellekti kasutuselevõtt on meie arengustrateegia lahutamatu osa. Laiendame Finnairi teenusevalikut ja otsime uusi nutikaid lahendusi kliendi kogemuse parendamiseks, kasutades selleks uusi reisitööstuse tehnoloogiaid (NDC* - New Distribution Capability),“ ütleb Finnairi leviteenuste eest vastutav asepresident Rogier van Enk pressiteates.

„Digitaalsetest tööriistadest on meil kõigil palju võita ning klient kogeb seda ennekõike kasutusmugavuses. Finn suhtleb esialgu inglise keeles, kuid veel käesoleval aastal saab Finn selgeks Soome ja Hiina keele ning kavas on laiendada ka tema funktsionaalsust. Pärast esimese etapi läbimist loodame Finnile leida kodu ka teistes sotsiaalmeedia platvormides nagu WeChat’is, mis on Hiinas ülimalt populaarne,“ tutvustas van Enk äsja turule toodud tööriista.

Juturobot on üks näide uutest kanalitest, mille on võimalikuks teinud IATA NDC* XML-l põhinev sõnumiedastuse standard. Finn on lennunduses tehnoloogiliselt kõige arenenum NDC-lahendus, kuna pakub võimalust broneerida lende kogu Finnairi võrgustikus, lisaks kasutab ta sõnumite rikastamiseks kiirsuhtluses ka videot ja pilti. Finnairil on lennuettevõte IATA NDC programmis kolmanda taseme sertifikaat.

Chatbot’i on väljatöötatud koostöös ettevõttega Caravelo. „Oleme väga uhked partnerlussuhte üle Finnairiga. Finn on suur sammu edasi lennutööstuse juturobotite tehnoloogias, muutes sõnumiedastusplatvormi teenindus- ja müügikanaliks,“ märgib Caravelo kommertsdirektor Jonathan Newman.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee