Järgmine OPECi kohtumine leiab aset 24. juulil ning siis võidakse arutluse alla võtta ka Liibüa ja Nigeeria kaasamine tootmispiirangute programmi, vahendab MarketWatch.
Senimaani on
OPECi tootmispiirangud, mis peaksid turult eemale hoidma 1,8 miljonit barrelit naftat päevas, osutunud võrdlemisi ebaefektiivseks. Seda mõjutavad nii USA suurenevad tootmismahud – kui OPEC piirangud välja kuulutas, haistsid USA tootjad võimalust ning asusid mahte suurendama – kui ka OPECi enda liikmete, Liibüa ja Nigeeria taastunud naftatööstus.
Kuna Liibüa ja Nigeeria poliitiliste pingete tõttu sattus sealne naftatööstus viimastel aastatel tugeva löögi alla, siis otsustas OPEC, et need riigid saavad tootmispiirangutega liitumisest vabastuse, et nad tootmise – ja majanduse taas üles ehitada saaksid.
Nüüd on mõlema riigi tootmine niipalju taastunud, et nullib ära umbes kolmandiku teiste OPECi riikide piirangutest. Näiteks mais ulatus mõlema riigi ühine tootmismaht 2,4 miljonile barrelile päevas. Ja see mitmele OPECi riigile ei meeldi. 24. juunil Moskvas toimuvad OPECi kohtumisel võidakse seetõttu ka nende kahe riigi senised vabastused üle vaadata.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Jutud [Nigeeria ja Liibüa naftatootmisele] piirangute seadmisest on meeleolu turgudel parandanud, aga see ralli sureb kiiresti, sest pole selgust, mida OPEC nendega ette võtta plaanib,“ ütles Gao Jian, kes töötab energiaanalüütikuna SCI Internationali juures.
Goldman Sachs teatas aga Bloombergile, et juhul kui Moskvas kokkuleppele ei jõuta, siis võib nafta hind ka alla 40 dollari barrelist langeda.
Täna ennelõunal tõusid nii WTI kui ka Brenti
toornafta barrelite hinnad mõõdukalt 0,6 protsendipunkti võrra. WTI toornafta barrel maksis 44,7 ja Brenti toornafta 47,1 dollarit.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.