Läti rahandusministeerium kaalub tõsta kütuseaktsiisi, et osaliselt kompenseerida eelarvekadu, mille tekitas uue maksureformi käivitamine, vahendas Äripäev Läti raadiot.

- Foto: Heija-Liis Ristikvi
pane tähele
Kui soovid teada, kui paljud Eesti ettevõtted tangivad hetkel Lätis, tule
Kütuseturu aastakonverentsile, kus esitleme selleaastast kütuseturu uuringut. Eripakkumine kehtib veel vaid täna.
Ehkki valitsusel pole veel ühest seisukohta, käib jutt võimalusest tõsta kütuseaktsiisi tulevast aastast kuni 2021. aastani.
Kütuseaktsiisi tõstmine on hädavajalik meede, rõhutab rahandusministeerium, kelle arvestuste järgi jääb uue maksureformi tõttu laekumata 235 miljonit eurot aastas ning seda kadu võiks hüvitada just tarbimismakse tõstes.
„Üks maksustrateegiaid on kanda osaliselt maksukoorem töötajatelt tarbimisele, seepärast me olemegi ette võtnud aktsiisiküsimuse, ja mitte ainult kütuse, aga ka kõigi teiste aktsiiside oma. Teiseks on aktsiisi puhul juba olemas graafik, kuidas see tõusma hakkab. Nii et see pole mingi uus algatus – niikuinii on vastu võetud otsus seda muuta. See tähendab, et aktsiisi tõstmine on plaaniline,“ kommenteeris rahandusministri nõunik Juris Spiridonovs.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Äripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.