22. märts 2017

Puust ja punaseks: automaksu mõju firmade rahakotile

Näide auto maksustamisest.

Kui firma ostab järgmisel aastal pärast plaanitud maksumuudatusi uue auto, tuleb arvestada, et tasuda tuleb keskkonnalõiv ning erisoodustusmaks hakkab sõltuma sõiduki võimsusest.

Ostuhetkel peavad värsked autoomanikud maksma ühekordse niinimetatud keskkonnalõivu. Seda tuleb tasuda sõiduki esmaregistreerimisel ja juba registreeritud autode puhul üks kord esimesel omanikuvahetusel pärast seaduse jõustumist, mis on plaanitud 2018. aastasse.

Alates 2015. aastast ehitatud sõidukitel hakkab riik tasumäära arvutama CO2 heitmete järgi, enne 2015. aastat valminud kasutatud autode puhul aga mootori võimsuse järgi.

Kui auto on ehitatud neli või vähem aastat tagasi, tuleb keskkonnalõivuks välja käia täismäär. Edasi hakkab aga rolli mängima summat üha väiksemaks muutev vanusekoefitsient. Kui auto iga on 11 aastat või rohkem, tuleb tasust välja käia vaid 20%.

Kui varem oli erisoodustuse maksimaalne piirmäär 256 eurot kuus ning seda arvestati reaalse kasutuse järgi, siis nüüd muutub arvestus kilovatipõhiseks.

Lisaks kaob ära sõidupäevikute pidamise kohustus: autot nii era- kui tööasjus kasutavad firmad saavad kuulutada sõiduki segakasutuses olevaks.

Loe pikemalt Äripäevast

.

Autor: Märt Belkin, Äripäev

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Ana TilksonReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150