Lõuna-Korea kohus kuulutas täna välja maailma ühe suurema konteinervedude firma Hanjin Shippingu pankroti.
Kohtu teatel andis Hanjin Shipping oma raskustest märku juba augustis, kui ettevõte teatas, et pangad enam tema tegevust ei toeta.
Olemasolevad varad müüakse ning eelisjärjekorras tasutakse võlausaldajatele. „Kohus teeb kõik, et võlausaldajatele tasutakse võimalikult suur summa,“ teatas Lõuna-Korea kohus.
Hanjini kokkuvarisemine raputab kogu maailma laevandustööstust. Aastaid on konteinervedude sektoris kasumid langenud. Konkurentsis püsimiseks on sektoris tegutsevad ettevõtted langetanud tariife ning võtnud laenu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seetõttu ei olnudki küsimus, kas mõni suurem konteinervedudefirma läheb pankrotti, vaid küsimus oli, milline neist on esimene. Hanjinil oli augustis 5,4 miljardi dollari väärtuses võlgu ning pangad keerasid ettevõttele rahakraanid kinni, kirjutas BBC.
Säilinud on veel lootus, et äkki sekkub valitsus või erainvestorid, kuid siiamaani pole keegi soovinud enam raha Hanjini pumbata.
Haava soolale puistasid ka sadamad, mis ei lubanud enam Hanjini laevu enda sadamatesse, kuna kartsid, et ettevõte ei maksa neile tasusid.
Hanjin oli kahjumis viimased 4 aastat.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.