Esmaspäeval, 30. jaanuaril kirjutavad logistika, ekspedeerimise ja transiidi suurettevõtted, erialaühendused, ülikoolid ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium alla ühisele koostööleppele, et lähiaastatel viia logistika- ja transpordisektor üle paberivabale info- ja dokumendivahetusele.
- Täna pärastlõunal allkirjastatakse paberivaba logistika koostöölepe Foto: Veiko Tõkman
Tarneahelate digitaliseerimise ehk nn SingleWindow koostöölepe kinnitab osapoolte sihti rakendada kõikide logistika- ja tarneahela osapoolte vahel terviklik ja võimalikult suures ulatuses automatiseeritud andmevahetus. Tulevikuvisiooniks on koordineeritud ja turvaline paberivaba infohaldus kogu tarneahela ulatuses nii siseriiklikul kui ka rahvusvahelisel tasandil.
Paberivaba info- ja dokumendivahetus toob kaasa kvaliteetsemad andmed, vähendab korduvast infosisestusest tingitud vigade tegemise ohtu, suurendab kõikide osapoolte jaoks ülevaatlikkust tarneahelas toimuvast, võimaldab oluliselt suuremat tarnekindlust ja kaupade liikumise kiirust ning mis peamine, pakub ajas ja rahas mõõdetavat kokkuhoidu.
Valdo Kalm, Tallinna Sadam AS juhatuse esimees kirjutab pressiteates: “Tallinna Sadam soovib olla regiooni uuendusmeelseim ja klientidele parimat keskkonda osutav merevärav. Koos partneritega oleme algatanud uusi digi- ja nutilahendusi, et viia miinimumini reisijate ja kaubavedajate ajakulu, vähendada märgatavalt liikluskoormust ning kaotada logistikaandmete menetlemisel tarbetu bürokraatia ja mitmekordne andmete dubleerimine. Pean kõnealust ettevõtete- ja sektoritevahelist koostöölepet väärtuslikuks, kuna üksi on ükskõik kui suurel ettevõttel siiski vaid piiratud võimalused kogu sektori efektiivsemaks muutmisel, ükskõik kui nutikas oled.”
Tõnis Hintsov, PROLOG juhatuse esimees tõdes, et kõik osapooled soovivad koostööd teha ning aidata läbi digitaliseerimise Eesti kui transpordikanali konkurentsivõimet tõsta. Samuti võimaldab tarneahela digitaliseeerimise kaasus tema sõnul e-Eestit maailmakaardil hoida.
Algatuse kuuluvad viis valdkondlikku erialaliitu: Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing (PROLOG), Eesti Autovedajate Liit (ERAA), Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA), Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon (LTA) ning Eesti Infotehnoloogia- ja Telekommunikatsiooni Liit (ITL).
Suurettevõtetest osalevad võrgustikus nii riigi- kui eraettevõtted: Tallinna Sadam AS, EVR Cargo AS, Transiidikeskus AS, Logistika Pluss OÜ, ACE Logistics Group AS, AS Schenker. Teadus- ja arendusasutustest Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Ülikool, Tallinna Tehnikakõrgkool ja Ettevõtluskõrgkool Mainor.
Seotud lood
Täna toimub aastaseminar „SingleWindow väärtus majandusele ja kasu ettevõttele”, kus räägitakse paberivabast logistikast ja saatedokumentide liigutamisest paberkujul.
Uurisime Tallinna Sadama juhilt Valdo Kalmult, millised on Tallinna Sadama väljakutsed, mida ta arvab valitsuse plaanidest merenduse vallas ja kuidas selle meretranspordi tulevikuga siis ikkagi on.
Digitaalne revolutsioon on pea peale pööranud meie kõigi argielu ja loonud uusi võimalusi nii era- kui ka tööelus, kirjutab Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Enimloetud
3
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Tagasi Logistikauudised esilehele