Seniste kokkulepetega võrreldes see Eestile uusi kohustusi juurde ei too, küll aga annab kindluse, et projekt ei jää venima, märgib valitsuse kommunikatsioonibüroo pressiteates.
„Rail Baltic on Eesti riigi jaoks väga oluline investeering, mis ühelt poolt toetab meie ettevõtlust, turismi ja transpordisektori arengut ning teisalt ühendab meid tugevalt Kesk-Euroopaga. Mitme aasta jooksul tehtud analüüsid ja eeluuringud annavad meile kindluse, et Eesti saab uue, kiire, energiasäästliku, keskkonnasõbraliku ja ohutu transpordiliini, mis on kasulik projekt Eestile ning kogu Euroopale,“ selgitas peaminister Ratas.
Ratas möönis, et suurprojektid tekitavad ühiskonnas alati emotsioone ja arvamusi ning paratamatult ei saa kõik inimesed ja spetsialistid jõuda ühisele arvamusele. „Samas on sõna saanud kõik osapooled ning projekti etapiviisiline areng toetub tõenduspõhistele andmetele, põhjalikele läbirääkimistele ning kontrollitud faktidele. Nüüd on Eestil, Lätil ja Leedul aeg sõlmida riikidevaheline lepe, milles paneme paika raudteeühenduse arendamise põhimõtted, marsruudi, tähtajad, tehnilised küsimused, rahastamistingimused ja omandiküsimused,“ lisas Ratas.
Kokkuleppele kirjutab Ratas alla järgmisel teisipäeval Tallinnas, kus ta kohtub Läti ja Leedu peaministriga. Lepe ratifitseeritakse iga riigi parlamendis ning see tagab leppe kehtivuse ka võimalike valitsusvahetuste korral.
Autor: Äripaev