• 21.11.16, 10:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esimene kommertslend puiduprahist valmistatud kütusega

Alaska Airlines katsetas 14. novembril esmakordselt puiduprahist valmistatud biokütust kommertslennul.
Alaska Airlinesi lennuki tankimine biokütusega Seattle-Tacoma rahvusvahelises lennujaamas.
  • Alaska Airlinesi lennuki tankimine biokütusega Seattle-Tacoma rahvusvahelises lennujaamas.
  • Foto: Alaska Airlines
Alaska Airlinesi teatel kasutasid nad kütuse valmistamiseks metsaraiest langule mahajäänud prahti: puuoksi, kändusid jm. Puidujääkidest valmistatud tselluloos muundati isobutanooliks, millest siis omakorda valmistati lennukikütus, mille keemiline koostis on Alaska Airlinesi väitel täpselt sama, mis lennukipetroolil ning vastab rahvusvahelistele standarditele.
Seattle’ist Washington, D.C.-sse sõitnud kommertslennul kasutati 20% ulatuses ehk ca 4000 liitrit biokütust. Kuigi niisugune kogus ei mõjutanud praktiliselt üldse seda, kui palju lennufirma kokku kasvuhoonegaasi atmosfääri saadab, siis kui Alaska Airlines asendaks 20 protsenti kogu Seattle’i lennujaama kütusevarust puiduprahist valmistatud kütusega, vähendaks see kasvuhoonegaaside emissiooni umbes 142 000 tonni CO2 võrra. Samamoodi mõjuks umbes 30 000 sõiduauto eemaldamine maanteedelt terveks aastaks.
Projekt sai alguse 2011. aastal ja selles osalevad 32 liikmesorganisatsiooni, sh ülikoolid ja valitsusele kuuluvad laboratooriumid. Lennukütus valmistati puidumaterjalist, mis koguti kohalikule elanikkonnale ja erafirmadele kuulunud maadelt ning mis harilikult enne uue metsa istutamist ära põletatakse. Projekti käigus hinnatakse ka seni kasutult põletamisele kuulunud puidumaterjalist biokütuse valmistamise mõju majandusele, keskkonnale ja ühiskonnale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele