• 07.09.16, 15:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mercedes ehitab Starshipi pakirobotitele emalaeva

Pakiroboteid arendav eestlaste idu Starship Technologies lõi käed Mercedes-Benziga, kellega hakkavad robotite emalaeva välja töötama.
Starshipi pakirobotitele ehitab emalaeva Mercedes.
  • Starshipi pakirobotitele ehitab emalaeva Mercedes.
  • Foto: Starship Technologies
“Robotid peavad kusagil elama, keegi peab neid kaubaga laadima ja patareisid vahetama. Neil peab jaam olema. Tegime simulatsioone ja tundus, et kõige õigem, kui jaam oleks ratastel – kaubik sõidab kaubaga piirkonda, kus robotid liiguvad ja kaup pannakse robotitesse,” lausus Starshipi ärijuht Allan Martinson.
Kas detsembris või jaanuaris – Martinson ei mäleta, millal täpsemalt –, kui Starship Mercedese inimestega kokku sai, selgus, et sakslastel on huvitavaid ideid. Nimelt on Mercedeses tööl grupp, mis tegeleb tuleviku transpordisüsteemidega. “Mõlemal klikkis kohe,” meenutas Martinson Mercedesega ühise keele leidmist. “Kindlasti ei olnud nii, et oleksime Mercedese ukse taga haledasti kraapinud.”
Mercedes-Benz Vans juht Volker Mornhinweg sõnas, et nad näevad kaubarobotite töö arendamises suurt tulevikupotentsiaali. Robovani loomine on tema hinnangul kindel viis, kuidas kaupade kohaletoimetamist tõhusamaks muuta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

NB! Lisatud on ka video. 
Loe pikemalt Äripäevast
Autor: Äripaev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele