18. august 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Euroopa suurimal messil nappis tõstukitootjatel põrutavaid uuendusi

Laosisustust müüva Laomaailma tegevjuht Fred Märtsoo teeb ülevaate tänavuse messi CeMat tähelepanuväärsematest uudistest.
Foto: Eiko Kink
Euroopa üks suurimaid materjalikäsitluse ja logistika lahenduste messe CeMat on olnud ajalooliselt koht, kus tõstukitootjad toovad välja oma suuremad uudised, et saada neile võimalikult palju tähelepanu. Tänavusel messil aga põrutavaid uudiseid ei olnudki. kuigi enamusel messieksponaatidel oli tavavaliku juurde ka midagi uuendusliku näidata, kirjutab AS Laomaailma juht Fred Märtsoo messiülevaates.

CeMat toimus tänavu juuni esimestel päevadel. Võrreldes eelmiste aastatega on mess jäänud väiksemaks ja mitmed olulised osalejad suurte tõstukitootjate hulgast on messil osalemisest loobunud liiga suurte kulude tõttu. Seetõttu oli messile juurde lisatud pakendamise ja sildistamise osa, mis varasemalt ei ole programmi mahtunud. Peamised teemad olid siiski tõstukid ja tõstevahendid, lao- ja riiulisüsteemid, ning logistika IT lahendused. Kesksel kohal on alati suurimad tõstukite tootjad, kes on väljapanekutega eraldi hoonetes. Seekord olid nendeks Toyota, Still ja Jungheinrich.

Tõstukitootja Still oli seekordsel CeMati messil oma väljapanekuga kesksel kohal.
Foto: Fred Märtsoo

Toyota fookus oli seekord Smart Dynamics lahendustel, mis I_Site tehnoloogia abil aitavad muuta kõik tõstukid targemaks ja samas ka ohutumaks. Üks osa stendist oli ka Toyota Lean Manufacturing tutvustus, kus oli etappidena näidatud, kuidas üks Toyota tõstuk reaalselt valmib.

Still keskendus samuti tarkadele tõstukitele, tutvustades Simply Smart lahendust, kus oluliseks osaks on „tark“ ühendus inimese ja masina vahel. Suure osa stendist võttis korjetõstuk, mida saab eemalt juhtida ja mis samal ajal suudab iseseisvalt takistustest mööduda. Süsteem on sarnane Crown QuickPick Remote lahendusele, mis on juba mõni aasta turul olnud. Samas on STILL neXXt fleet lahenduses samuti ühendatud tõstukite jälgimise, juhtimise ja tõstukipargi halduse funktsioonid.

Crown RT 4020 võitis IFOY 2016 auhindade väljaandmisel laotõstukite hulgas parima aluste siirdamise tõstuki nimetuse.
Foto: Fred Märtsoo

CeMati parimad tõstukid

Seekord toimus CeMat messil ka IFOY 2016 (Industrial Truck of Year) auhindade väljaandmine.

Vastukaalutõstukite kategoorias tuli võitjaks BYD ECB18 mudel.

Laotõstukite kategoorias olid võidukad Jungeheinrich EKX516 kitsa vahekäigu tõstuk ja Crown RT 4020 aluste siirdaja.

Jungheinrich näitas uusi järelkäidavaid virnastajaid liitium akudega, mille puhul kaob vajadus akude vahetamiseks – sama akuga saab töötada mitu vahetust ning samas peab aku vastu sama kaua kui tõstuk. Lisaks olid väljas ka uued vastukaalutõstukid 4-5-tonnise tõstevõimega, mille hüdrodünaamiline ülekanne ja Kubota mootor annavad suure momendi ka väga madaltel pööretel.

Hiina tootjad sihivad Euroopa turgu

Väga palju oli seekordsel messil esindatud Hiina tõstukite tootjaid, nii neid, kes Euroopas juba tuntud kui ka palju vähem tuntuid. Hangcha, Heli, Maximal, Liftstar ja EP on ka Eestis juba levinud tõstukid, millega on kogemust juba mitmete aastate jooksul. Suured Hiina ehitusmasinate tootjad nagu Liugong, Lonking, on samas lisanud oma valikusse ka tõstukid, mida on plaanis müüa nii Euroopas kui Ameerikas. Erinevaid väiksemaid Hiina ja ka Taiwani tootjaid oli näha kõigis hallides, nii laia tootevalikuga kui ka väga kitsale tootele spetsialiseerunud väikeseid ettevõtteid, kes peamiselt otsisid partnereid suurtele mahtudele.

Hiina tootja BYD on keskendunud akude tehnoloogiale, et tõstukil oleks aku, mis kestab terve seadme eluea.
Foto: Fred Märtsoo

Järgmine CeMat mess toimub 23-27.04. 2018 ja siis taas suurima tööstusmessi Hannover Messe osana, nii nagu see oli ka CeMat algusaastatel.

Aku terveks tõstuki elueaks

Selgelt eristus teistes Hiina tootjatest BYD, kus rõhk ei ole mitte tõstukitel, vaid selle liitium raudfosfaat akul. Tootja BYD tegeleb peamiselt akude tehnoloogia väljatöötamise ja nende tootmisega, erinevad sõidukid ja muud lahendused põhinevad samal akude tehnoloogial. Tõstukite osas on võetud kaasaegsed tõstukite lahendused, millele on lisatud aku, mis kestab terve tõstukiieluea, sobib kasutada igal pool ja ka mitme vahetusega töös. Akudele annab tootja 8 aasta või 10 000 tundi garantii ning aku on samas täiesti hooldusvaba ning säästab energiat ka laadimisel selle protsessi kõrge efektiivsuse tõttu.

Tõstukit varuosade ja kasutatud tõstukite tarnija TVH oli messil väljas kokku 6 stendiga, pakkudes erinevates osakondades nii kasutatud tõstukeid, varuosi ja lisaseadmeid, akusid ja kergeid materjalikäsitlus vahendeid.

Autor: Fred Märtsoo, AS Laomaailm tegevdirektor

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077