5. juuli 2016
Jaga lugu:

Hugo Osula väikest palka ei maksa

Hugo Osula  Foto: Andres Haabu

Kui palka maksta ei jaksa, tuleb uks kinni panna, põrutab Mootor Grupi omanik Hugo Osula ja lisab, et ta põhimõtteliselt ei tegele äridega, kus ei ole võimalik töötajatele väärikat palka maksta.

Mootor Grupi omandusse kuulub 7 ettevõtet: Sebe AS, Eesti Buss OÜ, Lux Express Grupp, T grupp AS, Milrem OÜ, Cargobus OÜ ja Busland OÜ.

Hugo Osula ettevõtetes töötab kokku ligi 1000 inimest Poolas, Venemaal, Leedus, Lätis, Eestis ja Soomes.

Tänavusel Äriplaanil esinev Hugo Osula leiab, et meie keskmine palgatase ei hoia Eesti ühiskonda koos. Osulale kuuluva Eesti Bussi keskmine palk oli 2014. aastal 1570 eurot.

Täielikult Eesti kapitalil põhineva rahvusvahelise kontserni ülesehitamine ei ole lihtne. Kuidas teie ettevõtetel läheb?

Viimased aastad on küllaltki pingelised, kuid siiski edukad. Usun, et kõik noored hakkajad inimesed, kes meil töötavad, on saanud oma kirge välja elada, ehitada toredaid asju, natukene eksida, aga samal ajal olla kindlasti edukad. Tervikuna võib öelda, et meil läheb ikkagi hästi.

Olete bussiliiklust selgelt "häirinud" – bussisõit pole enam linnadevaheline logistamine, ka lipsuga inimene sõidab konverentsile hea meelega bussis, kus WiFi ja meelelahutus. Mis on oma valdkonna uuele tasemele viimise juures kõige keerulisem ning kuidas teha nii, et see kiirelt ära tasuks?

Oleme mõistnud, et kõige olulisem, mis inimesel on, on aeg. Saime aru, et aega on võimalik juurde müüa – Lux Expressi kontseptsioon sellel põhinebki. Me müüme lisaaega. Me oleme õnnelikud, et see kontseptsioon, mida me hakkasime kümme aastat tagasi enda jaoks lahti mõtestama, on viinud meid selleni, et inimesed ütlevad, et buss ongi mõnus, bussiga ongi normaalne liikuda linnade vahel.

Palju teie portfellis ettevõtteid on?

Lux Express, Sebe, Milrem, CargoBus, Eesti Buss, Tallinna Bussijaam, T-Pilet, Busland… Kaheksa tükki!

Te rõhutate oma töötajate nutikust ja noorust. Mida on Eestil Mootor Grupi ja selle tütarettevõtete edust õppida? Kuidas jõuda, olla ja jääda tippu?

Lõpuks saavad otsustavaks ikkagi inimesed. See on keemia. Tänapäeval ei ole nii, et ma nüüd maksan teile head palka, tehke mulle head asja. Buslandi noored mehed, kes Kosel, Võrus, Tallinnas töötavad, tõesti teavad kõiki neid Skandinaavia ettevõtteid, kes oma busse siia saadavad ja kellele nad neid tagasi saadavad. Nad teavad, kelle juurde minna ja kuidas suhelda. Muidugi saavad nad kõige selle juures ka head palka, aga see palk ei ole oluline, oluline on keskkond. Oluline on vaadata Eestit kui suurt. Vaadake, mida teeb Island!

Täispikalt on intervjuu loetav Äripäevast.

Autor: Marili Niidumaa, Äripäeva konverentsid

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee