Investeerimisettevõte Haven Kakumäe OÜ investeerib Kakumäe sadama ehituse esimeses etapis 21 miljonit eurot.
Sadama arendaja loodab järgmiseks kevadeks avada sadamani viiva Nooda tee, laevade talvehoiu, tankla, jahtklubi ja luua tervisesportlastele hulgaliselt uusi parkimisvõimalusi. Haven Kakumäe juhatuse esimees Neeme Kaarma sõnul on sadama arendus pikaajaline projekt ning investeering, mis tõstab tulevikus nii Kakumäe kui ka kogu Tallinna atraktiivsust. „Eesti on mereriik ja korralik jahisadam Kakumäel tõmbab kaasa uusi investeeringuid piirkonnas,“ sõnas Kaarma. Haven Kakumäe ootab esimesi aluseid 2017. aasta kevadel.
Kaarma sõnul hakkab Kakumäe sadam jahiomanikele pakkuma täisteenust, mida siiani mujal Eestis ei ole võimalik saada. Lisaks plaanitakse koostöös Eesti Jahtklubide Liiduga avada laste purjekool. „Usun, et sadamast saab nii Kakumäe poolsaare kui Tallinna elanike jaoks huvitav ja kasulik koht, kus on olemas kõik vajalik jahtidele ning mis pakub ka võimalusi sportlikuks ja kulinaarseks meelelahutuseks,“ rääkis Kaarma.
Sadama piirkonna projekteerimisega tegelevad Hollandi arhitektuuribüroo KCAP Holland koostöös KAMP arhitektide, tootedisainibüroo Keha3, maastikuarhitekt Epp Kesküla Erardi ja Corson OÜ-ga. Ehituse peatöövõtja on BMGS Eesti filiaal.
Kakumäe poolsaarel asuva Haven Kakumäe sadama ja selle ümbruse väljaarendamisse on kavas investeerida ligikaudu üle 70 miljoni euro. Ehituse esimeses etapis rajatakse uus juurdepääsutee ning rahvusvahelistele nõuetele vastav jahisadam. Järgmises etapis rajatakse sadamahoone jahtklubi, laste purjekooli, toitlustuskohtade ja teiste vaba aja veetmise võimaluste jaoks. Projektis pööratakse eraldi tähelepanu linnaelanike soovidele, näiteks olemasolevate rekreatsioonialadega ühendamisele, puhkamisvõimaluste mitmekesistamisele ja koerte jalutusväljakute rajamisele.
Haven Kakumäe on kinnisvaraarendusega tegelev arendusettevõte, mis kuulub Eesti ettevõtjatele Jaan Pillesaar, Peeter Mänd, Kaido Kaarma, Hannes Tammjärv ja Sander Kaus. Kakumäe sadama esimese etapi investeeringuid finantseeritakse ettevõtte omavahendite arvelt.
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Tagasi Logistikauudised esilehele