Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Maksuamet: diislikütuse raskekütteõliga asendamise maksupettuse oht olemas
Maksu- ja tolliamet möönab ohtu, et odavama aktsiisimaksu määraga raskekütteõli realiseeritakse diislikütusena.
Foto: Aimar Juuse
Statoili mootorikütuste müügidirektori Meelis Miguri hinnangul on kütuse aktsiisitõus tõstnud maksupettuste riski, kuna hüppeliselt on kasvanud raskekütteõli import Eestisse. Maksuameti sõnul on veel vara teha kaugeleulatuvaid järeldusi, kuid möönab ohtu, et odavama aktsiisiga raksekütteõli realiseeritakse diislikütusena.
Statoili andmetel on pärast kütuseaktsiisi tõusu tangitud Eestis sadu tuhandeid liitreid vähem diiselkütust. Ettevõtte mootorikütuste müügidirektori Meelis Miguri sõnul on selle põhjal reaalne, et transpordiettevõtete kütuse tarbimine väheneb Eestis kuni 40%.
Eilsel valitsuse istungil oli päevakorras arvamuse andmine Keskerakonna algatatud seaduseelnõule tunnistada kehtetuks järgneval kahel aastal planeeritav kütuseaktsiisi tõstmine. Pikemalt arutamata otsustas valitsus eelnõud mitte toetada.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.