Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Maksuamet: diislikütuse raskekütteõliga asendamise maksupettuse oht olemas
Maksu- ja tolliamet möönab ohtu, et odavama aktsiisimaksu määraga raskekütteõli realiseeritakse diislikütusena.
Foto: Aimar Juuse
Statoili mootorikütuste müügidirektori Meelis Miguri hinnangul on kütuse aktsiisitõus tõstnud maksupettuste riski, kuna hüppeliselt on kasvanud raskekütteõli import Eestisse. Maksuameti sõnul on veel vara teha kaugeleulatuvaid järeldusi, kuid möönab ohtu, et odavama aktsiisiga raksekütteõli realiseeritakse diislikütusena.
Statoili andmetel on pärast kütuseaktsiisi tõusu tangitud Eestis sadu tuhandeid liitreid vähem diiselkütust. Ettevõtte mootorikütuste müügidirektori Meelis Miguri sõnul on selle põhjal reaalne, et transpordiettevõtete kütuse tarbimine väheneb Eestis kuni 40%.
Eilsel valitsuse istungil oli päevakorras arvamuse andmine Keskerakonna algatatud seaduseelnõule tunnistada kehtetuks järgneval kahel aastal planeeritav kütuseaktsiisi tõstmine. Pikemalt arutamata otsustas valitsus eelnõud mitte toetada.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.