Autor: Logistikauudised.ee • 10. veebruar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Seadusandlus mõjutab autoparkide haldamist

Vandeadvokaat Marko Saag
Foto: Egert Kamenik
Vandeadvokaat Marko Saag rääkis Fleet Mobility EXEX foorumil, kuidas mõjutab kehtiv seadusandlus ja lähituleviku plaanid ettevõtete autoparkide haldamist.

Mobiilsete tiimide üks olulisemaid tööriistu on sõiduk ja seadusandlus seab ametisõidukite hankimisele ning kasutamisele erinevaid tingimusi, mida ettevõtjatel tuleb arvesse võtta. Palju poleemikat on tekitanud sisendkäibemaksu mahaarvamise piirang - kui tööandja autot kasutatakse töötajate poolt ka isiklikul otstarbel, piirab see auto kulutustelt sisendkäibemaksu mahaarvamist ja toob kaasa isiklike sõitude maksustamise erisoodustusena. Reeglite rakendumisel on sageli peamine küsimus, millal on üks sõit isiklik ja millal seotud ettevõtlusega - kas näiteks kodus parkimine muudab mingid sõidud automaatselt isiklikuks, kas töösõidu ajal isiklikes huvides peatuse tegemine mõjutab sõidu otstarvet jne. Vandeadvokaat Marko Saagi sõnul oleks mõistlik ise kehtestada ettevõttes sõiduautode kasutamise kord, kus on täpselt kirjeldatud ja kehtestatud reeglid, mis puhul sõidud on ettevõtlusega seotud. “Nii on lihtsam kooskõlastada ettevõtja ja töötaja arusaama, mis on lubatud ja mis mitte. Küsimuste ja vaidluste korral on hiljem lihtsam tugineda mingile kehtivale korrale ja paberile, mitte ainult suulistele seletustele,” selgitas Saag.

Keskkonnasõbralik mõtteviis muutub üha populaarsemaks, kahjuks hetkel teadaoleva info kohaselt ei ole lähitulevikus seadusandlikul tasandil plaanis soodustada „rohelisemate“ transpordilahenduste kasutuselevõttu. Mõne aja tagune elektriautode toetus oli ühekordne projekt, mida finantseeriti Eesti CO2 kvootide müügist. Tänasel päeval ei ole meetme taasavamine või selle rakendamine ka näiteks gaasimootoritega sõiduautodele aktuaalne. Samas ei ole see ka kindlalt välistatud, kuid hetkel suunatakse CO2 müügist saadud rahalised vahendid veidi teistesse valdkondadesse – näiteks ehitiste energiasäästlikumaks muutmine. Ainsa erandina rohelise transpordi osas saab välja tuua ühistranspordi kaasajastamise ja keskkonnasõbralikumaks muutmise, mis on aga pigem kohalike omavalitsuste pädevuses.

Viimasel ajal on avalikkuse ette jõudnud ka valitsuse plaan kehtestada mootorikütusena kasutatavale maagaasile aktsiisimäär. “Hetkel ei ole teada, milliseks võiks aktsiisimäär kujuneda või millal muudatus võiks jõustuda, kuid on ilmne, et igasugune kulutuste suurenemine vähendab inimeste huvi gaasimootoriga sõidukisse investeerida ja senine bensiini või diiselmootoriga sõiduk keskkonnasäästlikuma gaasimootori vastu vahetada,” rääkis Saag.

10.veebruaril SpaceX sündmuskeskuses toimunud Fleet Mobility EXEX foorumil arutati, kuidas korraldada mobiilstete töötajate tööd läbimõeldumalt, produktiivsemalt ja väiksemate kuludega ning kuidas hallata organisatsiooni autoparki säästlikumalt ja otstarbekamalt.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077