Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Mercedese raskeveokid jahivad Eestis viiendikku turust
Mercedes-Benzi raskeveokite müük jäi eelisel aastal Eestis plaanitule alla. Müügifirma Silberauto soovib vähemalt 20%-list turuosa ja jätkab eesmärgi püüdmist ka tänavu.
Foto: Raigo Pajula
Eelmise aasta raskeveokite müüki mõjutas uute autode kohustuslik emissiooninõuete viimine Euro 5 standardilt Euro 6-le. Kuna Euro 6 veok kasutab täiendavat heitgaaside töötlemise seadet, siis kaasnes ka mõningane hinnatõus. Silberauto PR-spetsialisti Sigrid Pärna väitel tähendas see, et paljud veofirmad tegid oma uute veokite soetamise juba 2014. aasta lõpus, et saada veoauto soodsama hinnaga.
Euroopas on vaid kaks riiki, kus uute tarbesõidukite müük on eelmisest aastast oluliselt väiksem – kasinusmeetmeid harjutav Kreeka ja meie lõunanaaber Läti.
Tarbesõidukite müük langes juulis 2,1% võrreldes möödunud aasta juulikuuga. Seitsme kuu kokkuvõttes on uute tarbesõidukite müük aga eelmist aastat edestamas.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.