Statistikaameti andmetel on kõige suurema mõjuga tarbijahinnaindeksile aasta jooksul tervel viiendiku võrra langenud kütuse hind.
Statistikaameti teatel oli tarbijahinnaindeksi muutus 2015. aasta oktoobris võrreldes septembriga 0,1% ja võrreldes eelmise aasta oktoobriga -0,6%. Kaubad olid 2014. aasta oktoobriga võrreldes 1,4% odavamad ja teenused 0,8% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta oktoobriga võrreldes langenud 4,6% ja mittereguleeritavad hinnad tõusnud 0,1%.
2014. aasta oktoobriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim mootorikütus, mille hind on aastaga langenud 19,4%. Suuremat mõju indeksile avaldas veel elektri, soojusenergia ja kütte 5,2% odavnemine, kus soojusenergia oli 8,3%, gaas 19,6% ja kodudesse jõudnud elekter 1,5% odavam kui mullu samal ajal. Kallinejatest oli suurim mõju indeksile alkohoolsetel jookidel, mis on aastataguse ajaga võrreldes kallinenud 5,5%. Piim ja piimatooted on aastaga odavnenud 7,4%.
Eelmise aasta oktoobriga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud kuivatatud puuvili ja pähklid (21%) ning värske köögivili (16%) ja odavnenud piim (16%) ning või (11%). Septembriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit oktoobris enim lennukipiletite 51% kallinemine. Suurem mõju indeksile oli veel soojusenergia 3,3% ja mootorikütuse 2,6% hinnalangusel ning kodudesse jõudnud elektri 2,4% hinnatõusul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Äripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Statistikaameti andmetel jätkus Eestis juulis dflatsioon. Suurimat mõju tarbijahinnaindeksi langusele avaldas transport.
Tänavu märtsis langes tarbijahinnaindeks (THI) võrreldes eelmise aasta märtsiga -0,2%, võrreldes tänavu veebruariga oli aga tõus 0,8%. Mõlema liikumise peamiseks põhjustajaks oli kütusehind.
Statoil Fuel & Retail annab soovituse enne järgmise nädala kütusaktsiisi tõusu sõidukiomanikel kütusepaagid täis tankida ja hoiatab, et Lätiga tekkiv kütusehinna erinevus viib nii transpordifirmade kui piirialade elanike tankimised Lätti.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.