Kuna kliendid kasutavad välismaale autotranspordiks eri firmasid, pole paljudel ülevaadet vedajate ega teedel liikuvate sõidukite kohta. Seepärast sõidavad teedel üksteisele vastu sajad tühjad autod, mis aga võiksid kaupa jagada.
Enamasti veetakse olenevalt riigist rohkem kaupa sisse või välja, ühte otsa sõidavad autod sageli tühjalt. OÜ Jonex Transport juhi Kaim Kuuse sõnul ei saa üht otsa pooltühjade autodega sõitev firma pikalt eksisteerida, sest kahjum on liiga suur. “Meie kindlasti sellist asja endale lubada ei saa,” kinnitas ta. “Tühjalt auto tagasi tulla ei saa, vajadusel tuleb lihtsalt oodata, kuni õnnestub koorem saada,” selgitas ta.
Kuusk lisas, et päriselt pole ükski sõiduk veel seisma jäänud, vahel tuleb lihtsalt võtta kehvema hinnaga koorem. “Kehv hind on igal juhul tunduvalt parem variant kui sootuks tühi auto,” tunnistas ta. “Oluline on, et vähemalt liikumiskulud saaksid kaetud.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vedajate probleeme arutatakse 28. oktoobril toimuval
Autovedajate Aastakonverentsil.
Seotud lood
Raskused Venemaa turul jagasid ettevõtted kaheks - ühed mängisid tegevuse ümber ja näevad tulevikku helgena, teised ponnistavad ikka Venemaa suunal, ent midagi head ei oota.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.