Autor: Tanel Raig • 24. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Autoveonduse Otsustajafoorumi päeva esimese poole kokkuvõte

Kokkuvõte Autoveonduse Otsustajafoorumi päeva eismesest poolest.

Päeva esimeses pooes rääkis foorumi moderaator Raivo Vare oma avaettekandes, et Eesti maanteetranspordi valdkond on väljakutsetest hoolimata edulugu, kuid selle hoidmiseks tuleb tööd teha.  Po~himo~ttelised valikud vo~iksid olla spetsialiseerumine, teatud sihtturule keskendumine vo~i efektiivsuse kasvatamine. Ka ei ole maanteetranspordi valdkonnal mõtet karta Rail Balticut, vaid pigem mõelda, kuidas koostööd teha.

Telemaatikaekspert Robert Holm Ecofleet’ist rõhutas, et kaasaegne maanteetranspordis kasutatav tehnoloogia pakub juba liiga palju infot ning veofirma juht peab valima teatud edukuse võtmemõõdikud, mida jälgida. Autojuhi ja firmajuhi jaoks on need erinevad. Autojuhi jaoks on olulisimad mõõdikud o¨ko-juhtimine, mida mõjutavad ku¨tusetarbimine, pidurdus, kiirendus, ja¨rsud po¨o¨rded ja tu¨hika¨igul to¨o¨tamine. Veofirma tippjuhi jaoks aga nädalaraportid, häireteavitused ning võimalus avada teatud toimingu mõõdikud soovi korral täies mahus.

Neste tehnilise eksperdi Tuukka Hartikka sõnul kohustab EL alternatiivku¨tuste direktiiv tootjaid evitama turul alternatiivku¨tuseid. Kas maagaas, elekter vo~i biodiisel – seda otsustab iga liikmesriik ise. Kuid lo~pptulemusena saab turul olema lai valik ku¨tuseid, mis võib veokijuhi segadusse viia. Soomes kasutatakse eriti uuenduslikku su¨steemi, kus pump ja auto u¨hendatakse la¨bi elektroonikaseadme. Auto vahetab informatsiooni tanklaga ja tankla valib automaatselt o~ige ku¨tuse.

Cem Kizilkaya Scania Transpordilaboratooriumist toonitas, et kuigi viimase põlvkonna veokite kasutamine aitab kaasa veofirma efektiivsusele, tuleb kõige rohkem panustada juhtide koolitusse. Näiteks sõites 80km/h asemel 90km/h võidad vaid 1% aega, kuid kaotad 10% kütusekulus ja kasvatad surmavate õnnetuste tekke ohtu koguni 40% võrra.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077