Maanteeameti haldusjuht Rein Einer kinnitas konverentsil „Säästlik Autopark“, et ametis kaotati aastaga kõikide juhtide personaalsed autod. Kütuse kokkuhoid on olnud liitrites 23%.
Maanteeamet alustas sõidukipargi kasutamise ümberkorraldamist möödunud aasta suvel. Ühe eesmärgina oli kaotada tänavu 1. juuliks personaalsed sõidukid. Kui varem olid Maanteeameti juhtidel, osakonnajuhtidel ja talituste juhtidel kasutada personaalsed sõidukid, siis nüüd kadusid sellised sõidukid liisingute lõppemisega. Kasutama hakati üldautosid. Selle tulemusel vähenes Maanteeameti autopark tänavu juuliks võrreldes aastatagusega 214 sõidukilt 205 sõiduki peale. Rein Eineri sõnul tundub see väike kahanemine, kuid põhjuseks on kasvanud töömaht, mistõttu tuli autosid juurde võtta projektijuhtidele ja osa sõidukeid tõsteti ümber ka üldkasutusse.
Võrreldes tänavuse ja eelmise aasta esimest poolt, siis on tänavu esimesel poolaastal kulunud Maanteeametis kütust liitrites 23% vähem. „Samas kõik tööd on tehtud,“ kinnitas Einer. Tema sõnul on ära jäänud personaalsete autodega tehtud edasi-tagasi sõidud koju ja ilmselt on ka erasõite vähem.
Eineri sõnul on autopargis kokkuhoiu saavutamine alguses lihtne. Kuid nüüd tuleb masinapark üle vaadata, parandada kasutusloogikat ja see on juba keerulisem töö. Ta lisas, et eesmärk ei saa olla ka igaljuhul kokku hoida, vaid peab vaatama, et ka kõik tööd saaks tehtud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
On üsna ebamõistlik sõita tanklasse ja maksta sõiduki tankimisel kütuse eest hinda, mis on postil kirjas. Soodsama hinna võimalust pakuvad nii läbirääkimised kütusefirmadega kui ka ühisostud.
Eesti Gaasi juhatuse liige Raul Kotov ütles Säästliku autopargi konverentsil, et Eesti peaks transpordis taastuvkütuste osakaalu täitmiseks ehitatama 50 surugaasitanklat.
Tallinna Botaanikaaias toimus logistikauudised.ee konverents „Säästlik autopark“, kus enam kui 80 osavõtjat arutati võimaluste üle kulude vähendamiseks sõidukipargis. Vaata pilte.
Konverentsil „Säästlik Autopark“ kütuseaktsiisi teemalises arutlusringis osalejad pooldasid aktsiisitõusude asemel Eestis automaksu kehtestamist.
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.