Kliendid lasevad arvetel üha sagedamini üle tähtaja minna, nentis logistikaettevõtte CF&S Estonia juhatuse liige Harri Rästas, nimetades ühe lahendusena kauba panti võtmist.
Rästase sõnul tekivad sellised juhtumid tavaliselt makromajanduslikust olukorrast. “Keeruline on anda ühest retsepti, kuidas seda vältida, sest igas juhtumis on oma nüansid,” kinnitas ta. Kõige lihtsam, kuidas end maksmata jätmise eest kaitsta, oleks Rästase sõnul töötada ettemaksuga. Logistikas muidugi on võimalus survestada võlglast ka tema kaupade pantimisega, kui veod konkreetsele kliendile toimuvad regulaarselt ja kaubad on logistikapartneri valduses.”
Rästas lisas, et alati survestamine ei õnnestu, eriti kui turul toimetavad nn kalamehed, kes tellivad igalt firmalt näiteks vaid ainult ühe veo ja siis kõigile võlgu jäävad.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.