Raudteevedaja EVR Cargo veomaht kahanes veebruaris mullusega võrreldes 21%. Languse suurim põhjustaja on naftatoodete alla ootuste jäänud mahud, mida ei ole kompenseerinud ka teised kaubagrupid.
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte veomaht vähenes veebruaris mullusega võrreldes 21% 1,12 miljoni tonnini, kahe kuu kogumaht 2,43 miljonit tonni jääb möödunud aasta veomahule alla 19%.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul on suurima kaubagrupi - naftatoodete - veomaht jäänud alla ootuste ning langust ei ole kompenseerinud ka teiste kaupade vedu. “Kuigi talvehooajal veetakse tavaliselt rohkem kaupa, kui teistel kuudel, on tänavu veomahud vähenenud kõikide kaubagruppide lõikes, välja arvatud väetiste vedu,” märkis Altjõe. “Kaubaveomahud on vähenenud erinevatel põhjustel, näiteks mõjutab meid väga suurel määral Venemaa majanduse ebastabiilne olukord, mistõttu on vähenenud Venemaa-suunaline transiit ja eksport,” ütles Altjõe, lisades, et samuti on tihenenud konkurentsisituatsioonis maanteevedudega vähenenud riigisiseste vedude maht raudteel, mida on veelgi süvendanud aasta alguses kehtestatud vedurikütuse aktsiisierisuse kadumine.
Konteinerveoste maht vähenes veebruaris 31% 4159 TEUni. “Konteinervedude puhul mõjutas tulemust Mitsubishi Kaluga tehase ajutine mahtude langus, kuid kindlasti ka üldine majandusolukord ida pool - näiteks konteinerite import läbi Venemaa enda sadamate on vähenenud möödunud aastaga võrreldes 30%,” ütles Altjõe.
Mineraalsete vedelate kütuste veomaht vähenes veebruaris mullusega võrreldes 37% 422 tuhande tonnini, põlevkivi veomaht vähenes sooja talve tõttu 15% 228 tuhande tonnini. Keemia- ning puistekaupu veeti vastavalt 16% ja 64% vähem, kahanedes 70 tuhande ja 19 tuhande tonnini. Ainsana suurenes väetiste veomaht, kerkides 43% 304 tuhande tonnini.
Veebruaris oli olulisimaks kaubavahetuspartneriks EVR Cargole Venemaa 559 tuhande tonniga, vähenedes aastaga 18 protsenti. Valgevene suuna veomahud kasvasid 57% 135 tuhande tonnini, Läti mahud vähenesid 43% 57 tuhande tonnini ning Kasahstani mahud 75% 40 tuhande tonnini. Kaubavahetus Leeduga kasvas 3% 36 tuhande tonnini.
Transiitvedude maht ulatus veebruaris 695 tuhande tonnini, moodustades 62% kogumahust ning vähenedes möödunud aasta jaanuariga võrreldes veerandi võrra.
Kahe kuuga ulatub EVR Cargo kaubaveomaht kokku 2,43 miljoni tonnini, vähenedes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 19%. Mineraalseid vedelaid kütuseid on veetud kokku 944 tuhat tonni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 34%. Väetiste veomaht on suurenenud 29% 663 tuhande tonnini. Keemiakaupade vedu vähenes 18% 146 tuhande tonnini, põlevkivi veomaht vähenes 10% 466 tuhande tonnini ning puistekaupade veomaht langes 59% 45 tuhande tonnini. Muid erinevaid kaupu on tänavu veetud 83 tuhat tonni, ehk 43% vähem, kui mullu.
Konteinerite veomaht kahe kuu lõikes on 32% eelmisest aastast väiksem, moodustades kokku 8160 TEUd.
Seotud lood
Tallinna Sadama sadamaid läbis veebruaris 1,9 miljonit tonni kaupa, mis näitab eelmise aasta sama perioodiga võrreldes veomahu 25,8-protsendilist langust.
Kunda sadam on aasta kahel esimesel kuul kasvatanud kaubamahtusid üle 40%. Sadam juht Aleksander Nikolajev ütles siiski, et klientide lühiajalised väljavaated ei ole väga roosilised.
EVR Cargo veomaht ulatus augustis 707 tuhande tonnini, jäädes möödunud aasta augustikuu veomahule alla kolmandiku võrra.
Riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht kahanes jaanuaris mullusega võrreldes 18%, 1,3 miljoni tonnini.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele