Soome päevalehe Helsingin Sanomat teatel võib nafta hinna järsk langus pidurdada suure regionaalse LNG terminali rajamist Soome, kuna nafta hinnaga seotud Venemaa torugaasi hind on praegu oluliselt odavam.
„Teeme terminali jaoks veel turu-uuringuid. Majanduslikult tasuva terminali jaoks on vaja turge ja kliente. Praegusel hetkel on selline olukord, et LNG gaas ei ole torugaasiga võrreldes konkurentsivõimeline,“ ütles Gasumi tegevjuht Johanna Lamminen.
Gasum kavandab terminali kas Inkoosse või Porvoosse. Regionaalset terminali kavandavad Soome ja Eesti koos. Praeguse kokkuleppe järgi ehitab Eesti väiksema terminali ning terminalid ühendatakse Balticconnectori torujuhtmega. Kui aga suure terminali projekt pole Soomes tulevaks aastaks piisavalt edenenud, saab Eesti suure terminali ehitamise õiguse endale.
Soome majandusminister Jan Vapaavuori avaldas eile lootust, et suure terminali planeerimine edeneb graafiku järgi. Plaan on terminal käiku lasta 2020 aastal. Olukord turgudel muutub pidevalt ning selliseid suuri investeeringuid tehakse kümneteks aastateks ette, ütles minister.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.