Soome päevalehe Helsingin Sanomat teatel võib nafta hinna järsk langus pidurdada suure regionaalse LNG terminali rajamist Soome, kuna nafta hinnaga seotud Venemaa torugaasi hind on praegu oluliselt odavam.
„Teeme terminali jaoks veel turu-uuringuid. Majanduslikult tasuva terminali jaoks on vaja turge ja kliente. Praegusel hetkel on selline olukord, et LNG gaas ei ole torugaasiga võrreldes konkurentsivõimeline,“ ütles Gasumi tegevjuht Johanna Lamminen.
Gasum kavandab terminali kas Inkoosse või Porvoosse. Regionaalset terminali kavandavad Soome ja Eesti koos. Praeguse kokkuleppe järgi ehitab Eesti väiksema terminali ning terminalid ühendatakse Balticconnectori torujuhtmega. Kui aga suure terminali projekt pole Soomes tulevaks aastaks piisavalt edenenud, saab Eesti suure terminali ehitamise õiguse endale.
Soome majandusminister Jan Vapaavuori avaldas eile lootust, et suure terminali planeerimine edeneb graafiku järgi. Plaan on terminal käiku lasta 2020 aastal. Olukord turgudel muutub pidevalt ning selliseid suuri investeeringuid tehakse kümneteks aastateks ette, ütles minister.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.