EVR Cargo mullu raudteel veetud kaubamaht vähenes vaid 0,85%, kuid tänavuseks aastaks on ettevõtte nõukogu esimehe Andri Avila kinnitusel plaanitud kümnendiku kaubamahu kaotust.
Kaubamaht Eesti Raudtee taristul vähenes eelmisel aastal ligikaudu 20%. Ühena kahest raudteetaristul tegutsevast kaubaveooperaatorist kaotas EVR Cargo eelmisel aastal vaid 0,85% oma kaubaveomahust. Teine kaubaveo operaator Eesti Raudtee taristul on E.R.S.
EVR Cargo nõukogu esimehe Andri Avila sõnul suutsid nad eelmisel aastal oma kaubamahte E.R.S.ist edukamalt hoida, kuna tegutsevad kaubaveo turul laiemalt. Kui E.R.S. on spetsialiseerunud ainult Eestit transiidina läbivale naftasaaduste veole Vopaki terminali, siis EVR Cargo teostab kõikide kaubagruppide vedu - nii transiitkaubale, kohalikele vedudele kui ka import-ekspordile. „See on võimaldanud veomahtu suhteliselt stabiilsena hoida,“ ütles Avila. Ta tõi näitena, et kui naftasaaduste veol toimus ka EVR Cargo veomahtudes eelmisel aastal mõningane langus (-5,7%), siis kompenseeris seda transiidina Eestit läbiv Venemaa väetis (+12%).
Alanud aasta osas Avila enam nii optimistlik ei ole. Ta ütles, et raudteel on konkurents ka Läti ja Leedu raudteedega. Kui nende raudteede tariifid odavnevad tänu kütusehinna langusele maailmaturul, siis Eestis toimub vastupidiselt mõningane kallinemine seoses aktsiisimäära kallinemisega vedurites kasutatavatele kütustele. „Sellest ja veel paarist muust põhjusest tulenevalt plaanime alanud aastal ligemale 10% veomahtude langust võrreldes 2014. aastaga,“ lausus Avila.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
EVR Cargo veomaht ulatus augustis 707 tuhande tonnini, jäädes möödunud aasta augustikuu veomahule alla kolmandiku võrra.
Kuigi EVR Cargo kaubamahud septembris võrreldes augustiga tõusid ei ole ettevõtte juhatuse esimehe Ahto Altjõe kinnitusel loota, et mahud taastuksid endisele tasemele.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul jäädi ülemöödunud aasta tulemusele alla vaid kuue vaguniga päevas.
EVR Cargo veomaht vähenes aprillis mullusega võrreldes 28%, nelja kuu kokkuvõttes jäädakse eelmise aasta sama perioodi veomahule alla 24%.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.