• 31.10.13, 09:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeamet: iga kuu tabatakse bussiroolist purjus juht

Eile kogunenud liikluskomisjon muretseb olukorra pärast sõitjateveol – liiga palju purjus juhte tabatakse reisijaid vedava bussi roolist.
Aasta üheksa kuu jooksul juhtus Eestis 995 (2012. a 1041) inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles hukkus 49 (71) ja sai vigastada 1237 (1303) inimest. Kui hukkunute arv on tuntavalt vähenenud, siis nii õnnetuste kui neis vigastada saanute arv on vähenenud vaid 5% võrra. Samas tabatakse iga kuu bussiroolist üks kuni kaks purjus juhti, vahendas maanteeamet.
Viimase 12 kuu jooksul, eelmise aasta oktoobrist selle aasta septembrini on liiklusõnnetustes hukkunud 65 liiklejat. Tervel eelmisel aastal kokku hukkus Eestimaa teedel 87 inimest.
Maanteeamet andis komisjonile ülevaate valupunktidest ühistranspordis. Lisaks tabatud joobes juhtidele on küllalt sagedased ka töö- ja puhkeaja nõuete rikkumised.
Komisjon toetas maanteeameti ettepanekut rakendada sõitjate ohutuse tagamiseks nõuet, et sõitjaid vedavad bussid peavad olema varustatud alkolukuga. Kontrolli tagamiseks töö- ja puhkeaja nõuete täitmise üle võiks sõitjatevedu korraldavatel vedajatel olla kohustus kasutada ka alla 50 km pikkustel liinidel sõidumeerikut.
Komisjon arutas ka õuealade temaatikat – paljud õuealad, mis on tähistatud vaid liiklusmärkidega, ei vasta õuealale nõuetele. Sõidukijuhid ei pea kinni õuealal kehtivatest liiklusreeglitest ning jalakäijatele on loodud petlik ootus ohutusele, mis tegelikult ei ole tagatud.
Komisjon soovitab kohalikel omavalitsustel mitte kehtestada õueala ainuüksi liikluskorraldusvahendeid kasutades, kuna teatud aladel on ilmselt otstarbekas asendada õueala liikluskorraldus näiteks samaliigiliste ristmike ja piiratud kiirusega ala märkidega. Õueala liikluskorra kehtestamisel tuleb muuta füüsilist liikluskeskkonda selliselt, et sõidukijuhid järgiksid õuala liiklusreegleid ka liiklusjärelevalve puudumisel.
Ramboll Eesti AS tutvustas komisjoni liikmetele „Muutuva teabega liiklusmärkide (VMS) kasutamise tasuvuse Eestis“ uuringut. Komisjon soovitab maanteeametil võtta VMS katseliselt kasutusele mõnel suurema liiklussagedusega või liiklusohtlikul teelõigul.
Liikluskomisjoni esimees on majandus- ja kommunikatsiooniminister ning liikmeteks haridus- ja teadusminister, justiitsminister, rahandusminister, siseminister, sotsiaalminister, maanteeameti peadirektor, politsei- ja piirivalveameti peadirektor ning autoettevõtete liidu, Eesti Linnade Liidu, mittetulundusühingu Eesti Liikluskindlustuse Fond, Tallinna linnavalitsuse, Tallinna Tehnikakõrgkooli ja Tallinna Tehnikaülikooli esindaja. Samuti on komisjoni liikmeks arvatud üks liiklusekspert.
Liikluskomisjoni ülesanne on „Eesti rahvuslikust liiklusohutusprogrammist 2003–2015“ tulenevate tegevuste koordineerimine, valitsuse nõustamine liiklusohutusküsimuste lahendamisel, liiklusohutuse strateegiliste eesmärkide ja prioriteetide seadmine ning ettepanekute tegemine valitsusele liiklusohutusega seonduvate probleemide lahendamiseks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Skinest Grupi juht Oleg Ossinovski.
TOP
  • 29.11.24, 13:34
Eesti edukamate logistikaettevõtete TOP 60: Skinest taas alistamatu
Eesti ja Soome vahet sõidab shuttle -laev MyStar. Novembris kasvas reisijate arv vaid sel suunal.
Uudised
  • 03.12.24, 14:04
Tallinki kaubavedude maht on drastiliselt kukkunud
Logistikafirma juht: Tallink tulistab iseendale jalga
Transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärseimaks tööandjaks valiti seekord Tallinna Lennujaam, mis lükkas troonilt kolm aastat järjest võidutsenud Lux Expressi.
TOP
  • 03.12.24, 13:03
TOP 10: Eesti transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärsemad tööandjad 2024
Kõrgele teisele kohale tõusnud VIA 3L Freighti juht tegevjuht Antoon van Rens tunnistas, et raskel ajal peaksid kõik riigile strateegiliselt olulised ettevõtted kokku hoidma ning hoiduma ebamõistlikest hinnatõusudest.
TOP
  • 22.11.24, 05:13
Ekspediitorfirmade TOP 100: turbulents logistikasektoris jätkub
Ettevõtjad: edu eeldusteks on head kliendisuhted ja digitaliseerimine
Ühinemisest tõuseb ekspertide hinnangul tulu ka HHLA teistele sadamatele, kaasa arvatud Muuga konteinerterminalile.
Uudised
  • 29.11.24, 11:10
Tehing lukus: MSC omab peaaegu poolt HHLAst
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Uudised
  • 03.12.24, 13:29
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Hääletamine on lõppenud! Logistikauudiste aastatellimuse võitis Guido Ulejev!
Tallink endiselt kõige väärtuslikum transpordiga tegelev ettevõte vaatamata sellele, et 82 miljonit on aastaga haihtunud.
TOP
  • 20.11.24, 12:59
TOP 10: Eesti kõige väärtuslikumad transpordiga seotud ettevõtted 2024
Lätis loovutas airBaltic esikoha konkurendile
(Maksuvõlglaste graafik Eesti ettevõtlusmaastikul)
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele