Autor: Ave Lepik • 23. oktoober 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rehvikontroll: iga kümnes juht rikub seadust

Tartus toimunud rehvikontroll näitas, et paljude sõidukite rehvimustri jääksügavus on alla seadusega lubatu või selle piiril.

Rehvitootja Goodyear Eesti müügijuht Oliver Kallasmaa sõnul näitavad rehvikontrolli tulemused, et liikluses on palju autosid, mille rehvid on lubamatult halvas seisukorras. “Kontrollisime rohkem kui 60 autot ja tuleb nentida, et iga kümnes juht sõidab rehvidega, mille rehvimustri jääksügavus on alla lubatud 1,6 mm,” ütles Kallasmaa. Ta lisas, et keskmiselt iga teine sõiduk sõidab suverehvidega, mille rehvimustrisügavus jääb vahemikku 1,6-2,5 mm. “See jääb küll liiklusseaduses lubatu piiresse, kuid sügistalvistes oludes on soovitatav kasutada suurema rehvimustri jääksügavusega rehve.“

Kallasmaa sõnul näitas Tartu Lõunakeskuse Statoilis läbiviidud kontroll ka seda, et sageli kasutatakse autol segarehve. “Mõnel kontrollis käinud autol olid esiratastel suverehvid ning tagumistel talverehvid. Selline kooslus halvendab oluliselt auto juhitavust ning piirsituatsioonides käitub sõiduk ettearvamatult,” hoiatas ta.

Statoili kommunikatsioonijuht Jaanus Pautsi sõnul oli Lõunakeskuse Statoilis ka näha, et mitme sõiduki rehvid olid liiga madala rehvirõhuga. Ta tuletas sõidukiomanikele meelde, et ka tühjad rehvid on liiklemisel ohutegur ning mõjutavad kütusekulu. “Madal rehvirõhk suurendab veeretakistust ja kiirendab rehvide ebaühtlast kulumist. See omakorda vähendab auto juhitavust ja võib ühel hetkel näiteks kurvis sõites saatuslikuks saada. Samuti suurendab madal rehvirõhk kütusekulu,“ rääkis Pauts, kelle sõnul tuleks rõhku rehvides kontrollida umbes kaks korda kuus.

Eesti rehviliidu juht Kaur Kuurme nõustus, et liikluses võiks olukord olla parem. Tema sõnul ilmnes septembri lõpul koostöös politseiga korraldatud rehvikontrollikampaanias, et 12 protsenti juhtidest võiksid kohe rehvivahetusele mõelda. Kontrollitud 162 sõiduki keskmine rehvimustri jääksügavus oli 4,2 mm. “On näha, et suverehvid sõidetakse talvehooaja eel viimse piirini,” ütles ta.

Goodyear Eesti ja Statoili kampaania “Ohutus viib edasi” raames pöörati tähelepanu rehviohutusele sügistalvistes ilmaoludes ning kutsuti üles autojuhte oma sõiduki jääkmustri sügavust kontrollima.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077