13. novembril toimuv Logistika Aastakonverents räägib lähiaja trendidest logistikas ja tarneahela juhtimises.
Konverentsi peateema on kulude vältimine kulude alandamise asemel. Juttu tuleb tegevustest, mida tööstused saavad delegeerida logistikafirmadele, miks kaubanduses muutub lahingus klientide nimel oluliseks jaotuslogistika, kuidas eemaldada logistikast raiskamist, kuidas panna ärianalüüs tarneahela juhtimise teenistusse ning kuidas nihutab transporditurul konkurentsi ja hindu 2015. aastal Läänemerel kehtima hakkav väävlidirektiiv.
15. Logistika AastakonverentsHotell Euroopa (Paadi 5, Tallinn)
Konverentsi ajakava
08:30-9:00 Registreerumine ja hommikukohv
9:00-9:45 Pilguheit Eesti logistika ja tarneahelate juhtimise lähitulevikku – Sensei juhataja Illimar Paul
Konverentsi avaettekandes käsitleb Illimar Paul järgmisi trende:a) Kulude vältimine kulude alandamise asemel;b) Talendinappuse lõksust aitavad välja tehnoloogia, strateegiliste tegevuste outsourcing ja virtuaalvõrgustikud;c) Tarneahelate juhtimise kolimine pilve;d) BI ehk ärianalüüsilahendused asendavad andmekaevanduse;e) Lean "tootmine" domineerib nii hanke-, logistika-, lao-, kui distributsiooniprotsessides;f) Jaekaubandus kui ohustatud liik;g) Selvelogistika;h) Deglobaliseerumine;i) Modaalne nihe merelt maale, selle mõjud Eesti logistikasüsteemile ning ettevõtete kasumiaruannetele.
09:45-10:30 Väärtuspakkumise kasvatamine klientidele - Logistika Pluss juhatuse esimees ja Eesti Ekspedeerimise ja Logistika Assotsiatsiooni juhatuse aseesimees Toomas Orutar
Logistika Pluss esindab musternäidet homsest ärimudelist, kus klient on suure osa oma strateegilistest tegevustest majast välja viinud ning integreerinud logistikafirma oma tarneahelasse. Selline süvapartnerlus eeldab nii kliendilt kui teenusepakkujalt vastavust ülispetsiifilistele eritingimistele, mida Toomas Orutar oma ettekandes tutvustab.
10:30-11:00 Kohvipaus 30 min
11:00-11:45 Raiskamiste kustutamine protsessidest – DSV Transport logistikadirektor ja Eesti Ekspedeerimise ja Logistika Assotsiatsiooni juhatuse esimees Alvar Tõruke
Lean käsitleb seitset raiskamise liiki, mida Eesti tootmisettevõtted ilmselt juba tunnevad. Kuidas aga tuvastada ja elimineerida raiskamised väljaspool tootmistsehhi? Eesti turuliider DSV on asunud halastamatult raiskamisi protsessidest välja juurima. Selles kvaliteedi ja tootlikkuse kasvu nimel peetavas võitluses on kandev roll klientidel, kelle jaoks tähendab iga võit tarnekindluse ja täpsuse kasvu, tarneagade lühemist ning kulude alanemist.
11:45-12:300 BI (Business Intelligence) tarneahelate juhtimisel – Columbus Eesti ärianalüüsi tootejuht Mati SelgMati Selg tutvustab Eestis realiseeritud lahenduste põhjal võimalusi, kuidas panna ettevõtte andmebaasidesse aastatega kogunenud andmemassiivid enda heaks tööle selliselt, et juhtide jaoks poleks vastusteta küsimusi ning vastuse igale olulisele juhtimisküsimusele saaks loetud sekunditega? Ettekanne annab põhimõttelise vastuse küsimusele "Kuidas juhiksid tarneahelat reaktiivlennukipiloodid"?
12:30-13:30 Lõuna
13:30-15:00 B2C logistikalahing - heitlus viimasel miilil. Areenile astuvad:, tegevjuht, tegevjuht, juhatuse liige, tegevjuht
Cargobus - Kadri Johanson
DPD - Tarmo Tael
Eesti Post - Ansi Arumeel
Itella SmartPOST - Risto Eelmaa
Poes käimine jääb Eestis peagi vaid suuremate linnade ja asulate elanike privileegiks. Tulenevalt ummistunud liiklusest ei kibele ka paljud linnaelanikud poodi just rohkem kui hädapärast vaja. Veebikaubanduse võidukäik on alanud ning tegija on see, kes toimetab ostud tarbijani kiiremini ja odavamalt. Tarneahelate vaheline konkurents on kulmineerunud viimase miili jaotuslogistikas. Kes on võitjad? B2C logistikalahingu formaat on kaasahaaravalt tempokas töötuba, milles etendab olulist rolli iga konverentsil osaleja.
15:00-15:20 Kohvipaus
15:20-16:05 Viimased 400 päeva turutasakaalu paigastnihkeni – AMISCO tegevjuht ja Eesti Merendusnõukoja president Allan Noor
2015.a. algusest jõustub Põhja- ja Läänemerel väävlidirektiiv, mille tottu prognoositakse merevedude kallinemist 30% võrra. Allan Noor'i esitlusest selgub muuhulgas:a) Kuidas reageerivad muutusele laevaomanikud?b) Millised alternatiivid on eksportööridel-importööridel?c) Mis juhtub diiselkütuse hinnaga meie tanklates nõudluse järsu kasvu tõttu merel?d) Mitu valgusfoori tuleb paigaldada Tallinn-Pärnu-Ikla maanteele Soome ja Euroopa vaheliste katkematute rekkakolonnide vahelt läbi pääsemiseks?
16:05 Konkursi Aasta Logistikategu 2013 kolme võidutöö esitlused ja autasustamine
Väljakujunenud traditsiooni kohaselt valitakse igal sügisel aasta parim logistikasaavutus. Tänavu juba 12. korda toimuva konkursi Aasta Logistikategu eesmärgiks on tunnustada oma tööle pühendunud logistikajuhtide poolt saavutatud edu organisatsioonile püstitatud eesmärkideni jõudmisel. Varasematel aastatel on Suure Auhinna pälvinud EVR Cargo, Eesti Logistikaklaster, DPD Eesti, SmartPOST, Magnum Logistics, A Le Coq, Lextrans/Autologistika, Sillamäe Sadam, DFDS Transport (praegune DSV Transport), Schenker ja Telema.
16:50 Päeva kokkuvõte - moderaator Illimar Paul
Konverentsile saab
registreeruda 6. novembriniSIIT.
Konverentsi hind:
Ühe osaleja tasu, kui ühest firmast osaleb vähemalt neli inimest - 250 eurot (käibemaksuga 300 eurot)Ühe osaleja tasu, kui ühest firmast osaleb vähemalt kaks inimest - 300 eurot (käibemaksuga 360 eurot)Ühe osaleja tasu - 350 eurot (käibemaksuga 420 eurot)
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Logistika Aastakonverentsi peakorraldaja Illimar Paul kirjutab, mis juhtub transpordis, kui Läänemerel sõitvate laevade heitgaasile hakkavad kehtima rangemad väävlisisalduse nõuded .
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.